انواع ویلا در شمال و قیمت ویلا در شمال|رویال ویلا

منظور از انواع ویلا می تواند اصطلاحات رایج در خرید و فروش ویلا باشد و هم می تواند انواع ویلا از نوع متریال را شامل شود، منظور از اصطلاحات رایج همان سبک ساخت ویلا مد نظر است، از نظر قیمت هم که ویلا می تواند با توجه به فاکتورهایی متعدد قیمت مختلفی داشته باشد.اینکه برای خرید ویلا در شمال چه نکاتی مهم است را ما طی مقاله ایی در قسمت وبلاگ سایت رویال ویلا برای شما عنوان کردیم که خواندش خالی از لطف نیست.

انواع ویلا در شمال

در مناطق شمالی، ویلاها معمولا به سه دسته کلی تقسیم می شوند:

  • ویلا ساحلی
  • ویلا جنگلی
  • ویلا کوهستانی

ویلا ساحلی اگر از شمال کشور فقط عاشق ویلای روبه دریا هستید ویلای ساحلی مناسب شماست و اگر عاشق گذراندن وقت در جنگل هستید و محیط دنج و آرام را می پسندید ویلای جنگلی بهترین انتخاب است و در صورتیکه عاشق محیط های محلی و کوهنوردی در کوهستان های معمولا جنگلی شمال هستید ویلاهای کوهستانی گزینه مناسبی است. البته در بیشتر مواقع دسترسی های ویلاهای کوهستانی محدود هست و مسیرهای آن در پاییز و زمستان معمولا مسدود می شود.مگر اینکه ویلاهای کوهستانی نزدیک به شهر که به دلیل ارتفاع کم و ساکنین محلی که همیشگی که در کوهستان سکنی دارند، جاده ها کمتر مسدود می شوند را انتخاب کنید.این انواع ویلا از نظر موقعیت جغرافیایی بود.

 

آشنایی با انواع ویلا در شمال و قیمت ویلا در شمال

می توان گفت ویلا به دودسته ویلا شهرکی و ویلا مستقل نیز تقسیم بندی میشود:

  • ویلا شهرکی:

    ویلاهای شهرکی می‌تواند ویلا ساحلی یا ویلا جنگلی و گاهی حتی ویلا کوهستانی باشد در واقع به تجمعی از ویلا ها با ساختار یکسان که هم میتواند در متراژ یکسان و یا متفاوت در منطقه ای مشخص ساخته شود را ویلاشهرکی می نامند،اکثریت شهرک ها مستلزم داشتن نگهبانی سرایداری برای کل مجموعه می باشند، یکی از علل انتخاب برخی از خریداران ویلا شهرکی که امنیت برایشان در الویت قرار دارد همین گزینه نگهبانی است.

  • ویلا مستقل:

ویلا مستقل، نیز می تواند یک ویلا ساحلی، یک ویلای جنگلی یا حتی یک ویلای کوهستانی باشد که در آن سازنده در زمین خودش ویلای منفرد می سازد. این دسته از ویلاها شامل سازه و خانه های ویلایی می باشد که بیرون از مجموعه شهرکی ساخته می شود و برای کسانی که حوصله مقررات و ضوابط شهرک را ندارند گزینه مناسبی است.احساس آرامش وراحتی در ویلاهای کاملا شخصی و مستقل که در محیط آزاد قرار دارند یکی از علل استقبال از خرید ویلا مستقل می باشد.

قیمت ویلاها در شمال چگونه هستند

اگر سه استان گلستان، مازندران و گیلان را در نظر بگیرید باید بگوییم در استان گلستان روستای زیارت، استان مازندران منطقه چمستان و استان گیلان منطقه کیاشهر و زیباکنار جزو مناطق ویلاخیز معرف این استان ها هستند.در استان مازندران به خاطر نزدیک بودن به چند جاده زیبا و اصلی منتهی به پایتخت از رونق بیشتری برخوردار است. ویلا در شهرهای چالوس و متل قو و رامسر شاید از قیمت بالاتری برخوردار هستند اما منطقه چمستان با توجه به توسعه و پیشرفت هر روزه اش و ساخت و ساز انبوه امکان خرید ویلا با هر سلیقه و قیمتی را پوشش می دهد، و این خود یک نکته قابل توجه ایی است، در مناطقی از شمال که فاصله کوه و دریا کم هست متقاضیان بیشتری وجود دارند و قیمت های ویلا دراین مناطق معمولا بالاتر هست. 

بهترین نقطه شمال کجاست،کدام شهر برای خرید ویلا مناسب است؟