دوستان و همراهان همیشگی املاک رویال ویلا؛ سلام امیدوارم که سال ۱۴۰۲ را با اتفاقات خوشایند شروع کرده باشید.

حتما می دانید که میزانِ عرضه و تقاضای یک کالا به بازارِ محیطی و اتفاقات یا اخبارِ آن محیط رابطه مستقیم دارد! مثلا زمانی که خبرِ خشکسالی را شنیدید کشاورزان اقداماتی را لحاظ می کنن و تانکرهای آب و عوامل وابسته به رفع خشکسالی گران می شود؛ خبرِ زلزله در آینده برای منطقه ای؛ مسلما موجب تحریکِ بازار می شود، مثبت یا منفی بودنِ یک خبر؛ می تواند به شکلِ عجیبی بازار را ملتهب نگه دارد با ما در این مقاله همراه باشید تا از تاثیر شایعات و یا خبرِ واقعیِ زلزله در سالهای آتیِ استانِ تهران و تاثیر آن بر بازارِ املاکِ شمال؛ مطلع شوید.

زلزله ترکیه

زلزله چگونه بوجود می آید؟

زلزله به وقوع می‌پیوندد هنگامی که تلاقی و جداسازی صفحات زمینی به دلیل فشار و تنش‌های ناشی از جابجایی صفحات، بدون قابلیت جابجایی دیگر، باعث ایجاد حرکات ناگهانی در زمین می‌شود. این حرکات معمولاً به صورت لرزش‌هایی در زمین انتشار می‌یابد که به عنوان زلزله شناخته می‌شوند.

صفحات زمینی که به یکدیگر متصل هستند در نقاط مرزی خود بسیار ناهموار هستند و همیشه در حال جابجایی هستند. این جابجایی ممکن است به صورت فعال (مثل جابجایی زمین در اثر فعالیت آتشفشانی) یا غیرفعال (بدون حرکت) رخ دهد. هنگامی که این صفحات به یکدیگر فشار واقع می‌شوند، بخش‌هایی از آن‌ها ممکن است شروع به شکستن کنند. این شکست ها در نواحی نزدیک به نقاط شکست تمرکز می‌شوند و باعث ایجاد لرزش‌هایی در زمین می‌شود.

علاوه بر این، رفتار خاص صخره‌های زمینی نیز در بروز زلزله مؤثر است. صخره‌ها در برابر نیروهای بزرگ، مانند فشار و کشش، از بین نمی‌روند، بلکه انرژی ذخیره می‌کنند. هنگامی که این انرژی به حدی بالا می‌رسد که صخره نتواند بیشتر ذخیره کند، انرژی به صورت ناگهانی آزاد شده و موجب ایجاد لرزش‌های زلزله می‌شود.

زلزله و گسل

گسل به چه معناست؟

گسل، یک عبارت جغرافیایی است که به منطقه‌ای از پوسته زمین که در آن دو صفحهٔ زمینی به هم نزدیک می‌شوند و به طور کلی در جایی که تلاقی دو یا چندین لوح قاره‌ای یا دریایی است، گفته می‌شود. گسل‌ها باعث تغییرات وسیعی در شکل زمین، شیب کوه‌ها، و شکل‌گیری دره‌ها و شیارها می‌شوند و معمولا به عنوان مناطق پرخطر برای وقوع زمین‌لرزه‌ها شناخته می‌شوند. در این مناطق، شکستگی‌هایی در پوسته زمین شکل گرفته که در زمان وقوع زمین‌لرزه، این شکستگی‌ها به هم فشرده می‌شوند و انرژی را آزاد می‌کنند که به صورت لرزش‌های زمینی مشاهده می‌شود

 

گسلِ زلزله تهران؟

گسل زلزله تهران یکی از گسل‌های فعال در جنوب‌شرق تهران است که به علت قرار گرفتن در محدودۀ فشار و تلاقی دو صفحه زمینی، مستعد وقوع زلزله می‌باشد. این گسل از شمال به جنوب شهر تهران امتداد دارد و بیشتر در زیر مناطقی مانند شهرری، ری، پاکدشت و ورامین قرار دارد. این گسل به طول ۱۰۰ کیلومتر و عرض حدود ۱۰ کیلومتر است و در صورت وقوع زلزله در این منطقه، خسارت‌های جدی به شهر تهران و شهرهای اطراف آن وارد می‌شود. برای همین، شهرداری تهران و سازمان‌های مربوطه در حال برنامه‌ریزی برای مقابله با این خطرات طبیعی و پیشگیری از خسارات آن هستند.

 حالا که معنای گسل و خبر گسل زلزله تهران را می دانید؛ تاثیر آن بر قیمت زمین ها می پردازیم.
همان‌طور که می‌دانید در اوایل سال ۱۳۹۸ با تشویق دولت ایران برای ورود مردم به بازار بورس و سرمایه گذاری؛ میزان تقاضای شرکت کنندگان در بازار بورس تهران به شکل عجیبی افزایش یافت زیرا خبر حمایت دولت بر این بازار موجب شد تا عموم مردم به این بازار گرایش پیدا کنند و چون میزان تقاضا برای خرید سهام افزایش یافت به طبع؛ قیمت هر سهم نیز به بالاترین حد ممکن خود در سالهای اخیر رسید اما زمانی که سهامداران حقوقی از بازار سرمایه خروج یافتند، عموم مردمی که در این بازار تازه وارد بودند با یک ضرر سنگین مواجه شدند این تنها نمونه کوچکی از ابرها و تاثیرگذاری آن بر یک بازار می باشد که به صورت ملموسانه آنه آن را در سال‌های اخیر لمس کردیم.
سالهاست که خبر وجود گسل تهران در جایی جای جهان خبر مختلف و معتبر جهانی انتشار یافته است شاید نزدیک به ۵۰ سال است که این خبر هر سال بازنشر می شود در سالهایی تهران با زلزله مواجه بوده ولی نه در حد فعال شدن گسل تهران در سالی که گذشت یعنی سال ۱۴۰۱ گسل ترکیه یک فاجعه در سطح جهان بوده است با تعداد کشته های بالغ بر ۶۰ هزار نفر.
با وقوع زلزله در ترکیه میزان گردشگران به شکل عجیب کاهش یافت؛ سرمایه گذاری ها از کشورهای بیگانه در این کشور تا اطلاع ثانوی متوقف شد؛ ارزش واحد پول ترکیه یعنی لیر به شکل عجیبی کاهش یافت.
شاید ترکیه با به وجود آمدن این زلزله به ۱۰ سال قبل خود بازگشته است؛ دیدید که یک واقعه طبیعی یا یک خبر در آینده چقدر می تواند در میزان سرمایه گذاری و ارزش یک بیزینس یا ملک در آن کشور تاثیر گذار باشد کما که وجود گسل تهران بارها توسط زمین شناسان به شهرداری تهران و سازمان بحران اطلاع رسانی شد و می دانیم که در کلانشهر تهران برج های سربه فلک کشیده زیادی وجود دارد که قدمت چندین ساله دارد مجتمع پلاسکو یکی از آن ساختمان های قدیمی بوده است که به دلیل یک آتش سوزی کلیه واحدها و طبقات این ساختمان در چند سال پیش تخریب شده است و به یک فاجعه انسانی تبدیل گردیده است امیدواریم که شهرداری تهران و سازمان بحران کشور بتواند از پس زلزله های احتمالی تهران بر اثر بیدار شدن گسل تهران اقدامات لازم را در پیش گرفته باشد.
زلزله تهران

زمانی که این وقوع در شهر تهران به طور رسمی خبری شده؛ قیمت زمین ها در شهرهای اطراف به خصوص در شهر های شمالی که قطب گردشگری به دلیل آب و هوای بی نظیر و شرایط اقلیمی خاص همه ساله گردشگران زیادی را به خود جلب می کند؛ مقصد خرید ویلا و زمین برای ساکنین شهر تهران قرار گرفته است که تقریباً می توان گفت از هر ۱۰۰ خانوار موجود در تهران یک دستگاه ویلا در مناطق شمالی کشور خریداری شده است خوب به تب قیمت زمین ها و ویلاهای موجود در شما نیز افزایش می یابد و این خبری منفی یک رابطه مستقیم برای افزایش قیمت ملک در شمال می باشد به گونه ای که با وقوع زلزله قیمت زمین های موجود در شمال رکورد بی سابقه ای را خواهد کرد اگر شما در رابطه با گسل تهران اطلاع نداشته اید و یا نمی دانید که چگونه زمین یا ویلا در شمال به صورت اقساطی خریداری کنید تیم رویال ویلا شرایط ویژه‌ای را برایتان مهیا کرده است تا بتوانید با هر بودجه مالی؛  ویلا یا زمینی را مالک شوید کافیست با شماره های مندرج در صفحه تماس با ما ارتباط برقرار کنید.