شاید تا بحال نام آبشار لاویج به گوشتان خورده باشد، شاید هم نه، شاید آن را با نام آب گرم لاویج بشناسید، در هر صورت این منطقه چشمه های آب گرمی دارد که با خاصیت های پزشکی و درمانی خود توانسته اند توریست ها و گردشگران زیادی را به خود و استان خود یعنی مازندران جذب نمایند. این منطقه جذاب متاسفانه از توریست های خارجی کمتر بهره برده است، با اینکه پتانسیل بالایی برای جذب آن ها دارد، شاید این امر به دلیل نبودن تبلیغات مناسب و امکانات پیشرفته باشد که گردشگران خارجی معمولا برای آن اهمیت زیادی قائل هستند. در این منطقه بیشتر امکانات بصورت سنتی تعبیه شده اند.

 نمایی از روستای لاویجنمایی از روستای لاویج

 

موقعیت مکانی آبشار لاویج

لاویج در اصل نام دهستانی از توابع شهرستان نور می باشد، دهستان زیبایی با آب و هوایی متعادل که در گرمای شرجی تابستان نیز، آب و هوای خنکی دارد و باب میل مسافران خواهد بود. آب گرم لاویج در حد فاصل دو شهر نور و آمل قرار گرفته است، جاده ای که این دو شهر را به هم متصل کرده است، دارای طبیعتی بسیار چشم نواز و خیره کننده می باشد. مسافران می توانند در منطقه لاویج از سوئیت ها و ویلاهای اجاره ای برای اقامت استفاده نمایند.

 

در راه رسیدن به چشمه لاویج

اگر به سمت این چشمه حرکت نمایید، در ابتدای کار با پارکی برای بازی بچه ها روبرو خواهید شد، که می توانید با فرزندانتان لحظاتی دلنشین را سپری کنید. در این راه حتما از آبی که بصورت لوله کشی از چشمه های لاویج می آید استفاده کنید و از خنک و زلالی آن لذت ببرید.

 

پارک جنگلی کشپل

شاید اگر از کسانی که تجربه سفر به این منطقه را داشته باشند هم بپرسید، بتوانید جذابیت این منطقه را در سخنان ان ها متوجه شوید. یکی دیگر از جاذبه هایی که در این مسیر تجربه خواهید کرد، پارک جنگلی کشپل خواهد بود که در آن امکانات تفریحی زیادی نیز تعبیه شده است، درشکه هایی که می توانید با خانواده سوار آن ها شوید و حین حرکت از محیط نیز لذت ببرید، شهر بازی کوچکی که کودکانتان می توانند در آن جا به بازی بپردازند و....

پارک جنگلی کشپلپارک جنگلی کشپل

 

گذر از این پارک، آغاز ماجراجویی دیگری برای شما خواهد بود، یک راه جنگلی در میانه کوه، مسیر جدید شما خواهد بود، در حین این ماجراجویی تا مقصدتان که آبگرم لاویج هست، با آبشاری کوچک نیز برخورد خواهید کرد. فرصت را از دست ندهید و اندکی با این آبشار مشغول شوید و از منظره های زیبای شرشر آب روان و سقوط حجمی از آب ها بر روی دریاچه ای کوچک و پاشیدن قطراتی از این آب بر روی سنگ های صاف و درشت هیکل اطراف آن لذت ببرید. در کنار این آبشار، مغازه ای جمع و جور و کوچک نیز خودنمایی می کند، که حتی اگر نیازی به چیزی نداشته باشید، خرید از آن در این محیط زیبا برایتان لذت بخش خواهد بود.

 

جنگل نوردی بین ابرها

اگر می خواهید به آبگرم لاویج برسید، خواه و ناخواه مجبور خواهید بود از بی نهایت منظره زیبای دیگر نیز لذت ببرید، ایستگاه بعدی شما در این ماجراجویی راه زیبایی است که از میان جنگل هایی انبوه می گذرد و در میان ابر و مه گم شده است. مطمعنا حس جدید و زیبایی به شما دست خواهد داد، شاید چیزی شبیه حس پرواز

 

سوغات آب گرم لاویج

درست است که طبیعت و این منظره زیبا، مقصود اول و آخر ما بوده است، اما حیف است تا به این نقطه زیبا سفر کرده باشیم و از صنایع دستی و سوغات لاویج دیدن نکنید. احتمالا شما هم با دیدن آبگرم، همه چیز از ذهنتان فراموش می شود و تنها به فکر یک آب تنی در این آب زلال خواهید بود. نگران مایو هم که لازم نیست باشید، مغازه های همان مکان به فکر این موضوع بوده اند.

 

آبگرم مقصد آخر ما بود؟

اگر بعد از آب گرم، فکر می کنید که ماجراجویی شما به پایان رسیده است، صبر کنید، ما جایی را به شما معرفی خواهیم کرد که کمتر مسافری به آن جا می رود، عده زیادی مقصد نهایی را آب گرم تصور می کنند و همین باعث می شود منظره جذاب تری را از دست بدهند. جاده ای از میان جنگل هایی زیبا، اندکی مه، هوایی خنک و دلپذیر. هر یک از این ها خود به تنهایی، دلیلی است برای ادامه این سفر، حال فرض نمایید به تمام این ها یک آبشار بلند که از دل کوه بیرون زده است نیز اضافه شود، شما را نمی دانم ولی من هرگز چنین چیزی را از دست نخواهم داد. اگر جاده را بپیمایید، در نزدیکی های قله، آبشاری روان پیش رویتان ظاهر می شود. منطقه ای بکر و دست نخورده، شاید حیواناتی را هم در آن جا مشاهده کنید، همه چیز آماده است تا عظمت آفرینش را، با دقت بیشتری لمس نمایید.

 آبشار لاویجآبشار لاویج

 

نمایی دیگر از آبشار لاویج

نمایی دیگر از آبشار لاویج

 

مقالات پیشنهادی "رویال ویلا" به شما همراهان عزیز:

 

آمل را با ما بهتر بشناسید

قیمت زمین در شمال و خرید زمین در مازندران

برای خرید ویلا شمال کشور به چه نکاتی توجه کنیم؟