در خرید ویلا اقساطی در شمال کشور به چه نکاتی توجه کنیم؟

با توجه به آب و هوای خوب و زیبایی های چشم نواز و بکر همیشگی استان های شمال کشور، همیشه متقاضی برای خرید ویلا در شمال وجود دارد چرا که سفر به شمال دمی انسان را از زندگی شلوغ و پرهیاهوی روزانه دور می کند، به همین جهت خیلی از خریداران متقاضی "خرید ویلا اقساطی در شمال کشور" هستند. در این مقاله از "وبسایت رویال ویلا" به نکاتی که باید در "خرید قسطی ویلا" در شمال کشور دقت کنید می پردازیم.

نکات مهم در خرید ویلا اقساطی در شمال کشور:

  • سنددار بودن ویلا
  • منطقه ایی که ویلا در آن ساخته شده
  • تعهدات سازنده
  • زمان تحویل
  • میزان اقساط
  • وجود بهره

سند دار بودن ویلا:

ممکن است متأسفانه همیشه یک تعداد ساخت‌ و سازهای غیرمجاز در مناطق حفاظت ‌شده و جنگلی وجود دارد یا اینکه رو به افزایش می رود. با توجه به عدم صدور جواز قانونی برای این نوع املاک سند آن‌ها نیز با مشکل مواجه خواهد شد. بنابراین قبل از پرداخت هرگونه پیش پرداختی تمام مشکلات مربوط به سند را باید بررسی کنید. برای این کار نیز مشخصات واقعی صاحب سند را باید از دفاتر اسناد رسمی جویا شوید، که این موضوع بهتر است که قبل از اقدام به خرید چک شود.

منطقه ویلا:

از آنجایی که خرید ویلا یک سرمایه گذاری نیز محسوب می شود خوب است که به نکاتی همچون منطقه ایی که ویلا در آن ساخته شده است و در کل نکاتی که باید برای خرید ویلا در شمال کشور به آن توجه کرد را بدانید. و اینکه ویلا مورد نظر شما چه امکاناتی داشته باشد در قیمت ویلا تاثیرگذار خواهد بود، اینکه ویلا استخردار باشد، ویلا جنگلی باشد یا ویلا ساحلی، و در کدام نقطه  از مازندران و در کدام شهر باشد، قصد خرید ویلا قسطی در شهرک را دارید یا ویلا قسطی به طور مجزا. پس باید به همه این نکات در تعیین قیمت تمام شده ویلا دقت کنید.

تعهدات سازنده:

وقتی یک سازنده می خواهد یک ویلا را به صورت پیش فروش قرارداد بنویسد برای خرید ویلای قسطی پیشنهاد های بسیار جذابی برای جذب مشتری ارائه می کند فقط شما اجرای رسمی این تعهدات را در قرار داد از سازنده بخواهید.

برخی از این موارد:

  • پیگیری اخذ جواز ساختمانی
  •  طراحی نما و دکوراسیون داخلی
  •  مقاوم‌سازی سازه‌های ساختمانی
  •  بهینه‌سازی طراحی سازه‌ها به‌منظور سبک‌سازی و مدیریت هزینه‌های پروژه
  •  طراحی و اجرای گود برداری
  •  انجام آزمایش‌های ژئوتکنیک جوش و بتن
  •  تأمین متریال و مصالح به‌صورت عمده
  •  تأمین متریال لاکچری و خاص و نوین ساختمانی
  •  اجرای هوشمند سازی و تجهیزات ساختمان و پوشش اکثر پروتکل‌های هوشمند سازی و انرژی‌های پاک و سولار

زمان تحویل:

 باید زمان تقریبی تحویل ویلا را درصورتی‌ که قصد ویلای قسطی به‌ صورت پیش ساخت یا در حال ساخت رادارید، در قرارداد ذکر کنید. چرا که این مسئله در مورد زمان ثبت سند رسمی بسیار اهمیت دارد. توصیه "رویال ویلا" به شما این است قبل از اقدام به خرید ویلا قسطی با مشاورین و وکلای آگاه در این زمینه مشورت‌های لازم را به عمل‌آورید.درصورتی‌ که برای پس از تسویه کامل مبلغ معامله قرارداد خرید ویلای اقساطی در شمال کشور تنظیم ‌شده باشد باید نکات قانونی آن در قرارداد مشخص شود. زیرا پس از پرداخت اقساط ملک، صاحب فعلی، قبل از ثبت سند فوت کند شما دچار دردسر می‌شوید.

خوب است بدانید زمان تحویل سند و پرداخت اقساط ویلای قسطی در قرارداد مورد معامله حتما ذکر شود. این موضوع بسیار مهمی است که ذکر نکردن آن می‌تواند منجر به بروز مشکلات بعدی خریدار با فروشنده شود.

در خرید ویلا اقساطی در شمال کشور به چه نکاتی توجه کنیم؟

میزان اقساط:

 

در یک روش در زمان معامله، چیزی حدود نصف مبلغ را از خریدار دریافت می‌کنند و ممکن است این امکان نیز وجود داشته باشد که بقیه اقساط تعریف شده برای پرداخت باقیمانده مبلغ با توجه به بودجه و توانایی شما برای پرداخت تعیین گردد. این که مابقی مبلغ بایستی در چه بازه زمانی پرداخت گردد، مسئله‌ای است که خریدار و فروشنده بر سر آن به توافق می‌رسند.

 

عموماً حداقل زمانی که خریدار و فروشنده جهت پرداخت مبلغ باقیمانده به صورت اقساط با هم توافق می‌کنند، 6 ماه است، با این حال دست فروشنده کاملاً باز است، یعنی فروشنده می‌تواند اعلام کند که هزینه کمتری را به عنوان مبلغ اولیه دریافت خواهد کرد و در عوض مبلغ باقیمانده را در بازه‌ای کوتاه‌تر، اخذ می‌نماید ویا برعکس.

در روش دیگر فروش ویلا از دم قسط می باشد، که این روزها تبلیغاتی زیادی نیز با عنوان خرید ویلا از دم قسط در شهرهای شمالی کشور با توجه به حجم ساخت و ساز می بینیم، که خوب با وجود این شرایط خرید برای قشر بیشتری از خریداران فراهم می شود

در خرید ویلا اقساطی در شمال کشور به چه نکاتی توجه کنیم؟

وجود بهره:

باید برای برنامه ریزی مالی خود و بودجه ایی که در اختیار دارید قطعا به این نکته توجه کنید که با خرید ویلا اقساطی در شمال چه مقدار بهره یا سود باید به سازنده یا مالک بپردازید، یکی دیگر از تبلیغاتی  که بسیاری برای فروش ویلای خود انجام می‌دهند خرید ویلای قسطی بدون پرداخت بهره می باشد، شرایط اقساط این ویلاها را قبل از خرید به‌خوبی بررسی کنید چون همیشه فقط قصد فروش و تبلیغات نیست ملک‌های خوب با شرایط استثنایی نیز یافت می‌شوند.

با رعایت شرایط و موارد بسیاری که در خرید ویلای اقساطی در شمال کشور وجود دارد شما می توانید ویلای اقساطی خود را خریداری کنید، همیشه احتیاط و در نظر گرفتن شرایط خودتان و بودجه مد نظرتان همینطور استفاده از خدمات رایگان مشاوره از "تیم مشاوران رویال ویلا" نیز می تواند شما را در امر خرید ویلای قسطی تان یاری کند.