فروش خانه روستایی ارزان در شمال و مازندران

 

سلام عزیزان امیدوارم که حالتون خوب باشه

چرا خانه های روستایی در شمال؛ هواخواه زیادی دارند؟

فروش خانه روستایی در شمال

خانه های قدیمی دیوارهایشان از نظر پهنا 1 متر دارد. همین امر باعث خنک نگه داشتن دمای داخل خانه در تابستان و گرم بودن خانه در زمستان می شود. همچنین رطوبت در خانه نفوذ نمی کند،در نتیجه دیوار خانه همیشه خشک و سالم باقی میماند. بام دارند، شیروانی دارند، انبار بزرگی که معمولا پله میخوره در پایین خانه قرار دارد که در گذشته برای آن ها حکم یخچال را داشته و مواد غذایی خود را در انبار خود می گذاشتند.

خانه های روستایی بخاطر داشتن حیاط بزرگ و قشنگ، دل باز بودن، رنگ و بوی قدیم را می دهند، طبیعت سرسبزی که در حیاط دارد، حوض آبی رنگ وسط حیاط که ماهی های قرمز قشنگ در حوض بازی میکنند، دیوار های کاهگلی قدیمی، در و پنجره های چوبی، این خونه ها روح دارند و به آدم آرامش میدهند، به جرأت می توان گفت که محبت و صمیمیت در بین افرادِ این خانواده ها، بیشتر است.

خانه های روستایی

به کسانی که چندین سال در یک روستا زندگی میکند افراد بومی می گویند. این افراد از سالیان قبل در این روستا حضور داشتند، در بعضی از این روستاها افراد همچنان اصالت قدیمی خود را حفظ کردند، نوع لباس پوشیدن آن ها به شکل سنت قدیمی همچنان ادامه دارد، حتی افراد این روستاها کلمه ی پول در آنها بی معنی است و همچنان مبادله کالا به کالا انجام می دهند.

به مرور زمان متوجه این امر شدند که نیاز جامعه دارد به سمت وسیله های نقلیه غیر از حیوانات می رود و باید خود را با جامعه هم سان کنند. امروزه می بینیم که بسیاری از این روستاها روز به روز پیشرفت کردند، گسترده تر شدند، پول معنی و مفهوم پیدا کرده، بعضی افراد به سمت اینترنت رفتند و حتی با آن کار و منبع درآمدی ساخته اند، همه ی این نوع زندگی ها، دستخوش تغییرات و به نوعی بروزتر شده است.

در بعضی از روستاها افرادی زندگی میکنند که کل خانواده باهم باعث ایجاد اشتغال شدند، به این کار بوم گردی می گویند.

 

بوم گردی یا اکوتوریسم چیست؟

اکوتوریسم یعنی احترام به طبیعت، احترام به فرهنگ گذشته، در حال حاضر یکی از بزرگترین صنعت در دنیا گردشگری است، که شاخه ی طبیعت گردی نیز در آن رو به رشد است. تقریبا تمام آدم ها سفر کردن را دوست دارند. کسانی که در شهرهای پر ازدحام زندگی می کنند مثل تهران،اصفهان و ..  بدلیل شرایط سخت زندگی،این افراد به گردش و تفریح در شهرهایی مانند گیلان، رشت و... اینکه در تمام دنیا سفر کنند و دنیا را کشف کنند، احساس نیاز می کنند که باید به مکانهای دنج و زیبا سفر کنند تا نیازهای خود را در شرایط ازدحامی و سخت زندگی روزمره شان،جبران نمایند.

سفر کردن و طبیعت گردی در راستای حفظ محیط زیست، باعث شده که مفهومی نو به نام بوم گردی یا اکوتوریسم ظهور کند.

بوم گردی

ایجاد اشتغال برای ساکنان بومی یکی از مهمترین نتایج این نگرش است که باعث کسب درآمد به شیوه آداب و رسوم قدیمی خود می باشد.

در کنار این بوم گردی ها یک سری از افراد آمدند خانه هایی ساختند که نزدیک به سنت قدیمی خود باشد که ویلا نام دارند.

افرادی که از شهرهای شلوغ برای استراحت به شمال سفر می کنند؛ رفته رفته به این نتیجه رسیدند؛ که خودشان ویلایی داشته باشند که به سبک خانه های قدیمی نزدیک باشد؛ دست به کار می شوند، با خرید ویلا در شمال، خود را مالک دائمی مکانی دنج در شمال می سازند. و یا در بعضی موارد، اصمیم به خرید زمین و در آینده به ساخت ویلا و یا خرید ویلا با سبک و سلیقه خود؛ اقدام می نمایند.

 

در گذشته نیز عموما ویلاها فلت بوده است. یعنی کسانی که در شهرهای شلوغ زندگی میکردن و وضعیت مالی بهتری داشتند اول از همه زمین خریداری میکردند و ویلایی که می ساختند به صورت ویلا فلت یک طبقه بوده است. بعدها که روز به روز سیستم ها به روز تر، مهندسی ها، قوی تر و طراح ها به روز تر شدند، که رفته رفته منجر به خلق ویلاهای نیم پلوت یا نیم دوبلکس شده و سپس به مرور زمان ویلا دوبلکس، ویلا تریبلکس و ویلا مدرن امروزی.

 

ویلا مدرن

 

برای مشاهده انواع مختلف ویلاها، بروی متنهای رنگی زیر کلیک کنید:

مشاهده و خرید ویلا فلت

مشاهده و خرید ویلا نیم پیلوت

مشاهده و خرید ویلا دوبلکس

مشاهده و خرید ویلا تریبلکس

مشاهده و خرید ویلا مدرن

مشاهده و خرید ویلا ارزان قیمت

 

حال با آشنایی ویلاها و مشاهده عکسها و اطلاعات مندرج در لینک های بالا، سوال اینجاست؛ که چرا با خلق ویلاهای مدرن، هنوز درصد زیادی از مردم، گرایش بیشتری به ویلاهای سنتی دارند؟

پاسخ به این سوال واضح است، آمارها تا بخشی زیادی پاسگوی این سوال است، آمار فوت در جهان بدلیل بیماری های قلبی-عروقی، افزایش مشکلات عصبی، تنفسی و ....

 

این ها نشان دهنده ی، تغییر زندگی به زندگی ماشینی است، زندگی که در آن شاید تا چند سال دیگر، نتوان فرق بین انسان واقعی(خلق شده) با یک انسان ماشینی(ربات) را متوجه شد.

اینها تهدید بشر است برای عدم زندگی بهتر،  کروناویروس یکی از هزاران ویروس های آیندهِ ساخت دستِ بشر می باشد، که در آینده ای نزدیک،این زمین به گونه ای خاص تغییر خواهد یافت.

 

آیا در زمانی که پول برای نسل ها هویتی نداشته، داروهای درمانی به این شکل وجود داشته اند؟ آیا سبک تغذیه عامل اصلی این بیماری ها نیست؟

آیا بشر برای کشف چیزهای جدید، کره ی زمین را به شکل خاصی تغییر نداده است؟ و هزاران آیای دیگر که تلنگری به ما می باشد تا بدانیم نسل های آتی چیزی برای استفاده از این کره ی خاکی نخواهند داشت، تلنگری برای اینکه بدانیم شاید هیچ انسانی زین پس به صورت طبیعی به دنیا نخواهد آمد، دنیای عجیبی خواهد شد، و در آخر سلام مجدد به زندگی ماشینی!