طراحی سقف ویلاها در شمال و انواع سقف ویلاها


 

طراحی سقف، از رکن های مهم در ساختمان سازی و یا ویلا سازی در شمال می باشد، برای ساخت سقف ویلا از متریال مختلفی استفاده می شود، که انتخاب این متریال نیز، با توجه به عواملی همچون؛ موقعیت مکانی ویلا و نوع آب و هوا منطقه و... اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت، برای ویلاها از سقف های مختلفی مانند؛ سقف شیروانی، سقف شیبدار و... استفاده می شود، همچنین برای اکثر ویلاها، امروزه از نماهای زیبا و طراحی باز استفاده می گردد، در واقع این ساختمان ها بیشتر در مناطق روستایی، ساحلی، جنگلی و… ساخته می شوند، با ما همراه باشید، تا انواع سقف ویلاها آشنا شوید.

 

طراحی سقف ویلاها در شمال و انواع سقف ویلاها

 

 

سقف ویلا

 سقف یک بنا، در واقع یکی از مهم ترین و تاثیر گذار ترین قسمت در طراحی ساختمان می باشد، که در زیبایی ساختمان، نقش بسزایی دارد، سقف هر ساختمان، بر اساس موقعیت جغرافیایی، نوع سازه و معماری آن، طراحی می شود، و نوع سقفی که انتخاب خواهد شد، نیز متفاوت خواهد بود، پوشش سقف مورد استفاده، می‌ تواند داخلی بوده و یا این که خارجی باشد، در واقع یک از مهم‌ ترین بخش انتخاب پوشش سقف، که باید دقت بسیاری نمود، کیفیت و مرغوبیت پوشش می باشد، انواع مختلفی از پوشش سقف وجود دارند، که هر کدام از آن ها مزایا و معایب خاص خود را دارند، استفاده از سقف های شیبدار برای ساخت ویلاها، باعث شده است تا ویلاها زیبایی منحصر به فردی داشته باشند، برای پوشش دهی سقف ویلا، از مصالح مختلفی استفاده می شود، مصالحی که در کنار هم قرار می گیرند و سقف ویلا را تشکیل می دهند، امروزه در مناطق بسیاری از کشور، ویلاهای بسیاری ساخته شده است، ویلاهایی که برای ساخت آن ها و پوشش دهی سقف آن ها از پوشش های مختلف استفاده می شود، که باعث شده است تا ویلاها زیبایی منحصر بفردی داشته باشند. 

 

انواع سقف‌ ویلا در شمال

 

در شمال و یا هر جای دیگر، سقف ها به دو دسته؛ سقف مسطح و سقف شیب‌ دار تقسیم بندی می‌ شوند، که در ادامه به معرفی هر یک می پردازیم.

 

سقف‌‌ مسطح؛ از سقف مسطح، اغلب در معماری جدید و ویلاهای مدرن که دارای روف‌ گاردن می‌ باشند و یا در ساختمان‌ های تجاری بیشتر کاربرد دارند.

 

سقف شیب‌ دار؛ یکی از متنوع ترین نوع پوشش سقفی، سقف شیب دار می باشد، این نوع سقف ها به دلیل تنوع زیاد، مقاوم در برابر حوادث طبیعی، راحتی در نصب، صرفه جویی در وقت، وزن کم، سازگاری با هر شرایط جوی، ظاهر زیبا و مقاومت بالا نسبت به سقف‌ های مسطح و... مورد توجه اکثر سازندگان قرار گرفته است، و اغلب در سازه‌ های تجاری هم از آن‌ ها استفاده می‌ شود، همچنین بیشتر در ساختمان‌ های مسکونی مورد استفاده قرار می‌ گیرد و اغلب سقف های ویلاهای شمال از نوع سقف شیب‌ دار می باشد.

 

طراحی سقف ویلاها در شمال و انواع سقف ویلاها

 

آن چه لازم است قبل از خرید پوشش سقف بدانید؛

 

  • پیش از آن که در راستای خرید پوشش سقف گام بردارید دقت داشته باشید، پوشش سقف، در مقابل زلزله مقاوم باشد و نیز در برابر حریق و آتش سوزی و... استقامت داشته باشد.
  • چنانچه قصد انتخاب، پوشش سقفی، برای ویلا در شمال دارید، باید به آب و هوای منطقه توجه نمایید، که مطابق و سازگار با آب و هوای شمال باشد، در واقع نیاز است برای هر منطقه و هر اقلیمی نوع خاصی از پوشش سقف خریداری شود.
  • برخی از پوشش سقف‌ ها دارای ضمانت و گارانتی است، بدیهی است انتخاب چنین نمونه‌ هایی بیشتر توصیه می‌ شود.

 

 

 انواع پوشش سقف

 

 

پوشش سقف، انواع مختلقی دارد، که در ویلاها و سختمان ها اجرا می شوند، که به صورت زیر می باشد؛

 

1- پوشش سقف شینگل

مواد تشکیل دهنده؛ قیر پلیمری، گرانول معدنی
مزایا؛ سازگار با تغییرات آب و هوایی، انعکاس نور خورشید، منعطف بودن در برابر ضربه، ایزولاسیون، فرم پذیر بودن در انواع سطوح قوسی و شیب‌ دار و شکسته، سبک بودن، نصب آسان و سریع و....

 

2- پوشش سقف دکرا

مواد تشکیل دهنده؛ آلوزینک، آنتی باکتریال، رزین دو میکرونی، سنگ‌ ریزه‌ های طبیعی، گالوانیوم، آلیاژ مس، اکرولیک پرایمر و...

مزایا؛ زیبا و یک‌ دست، سبک بودن وزن، نفوذ ناپذیری آب و رطوبت، عدم تغییر رنگ، عدم خوردگی و فرسایش، عایق رطوبت، مقاوم در برابر ضربه، سازگار با انواع شرایط آب و هوایی و...

 

3- پوشش سقف ورقی با طرح سفال

کاربرد؛ در انواع سقف‌ های شیروانی کاربرد دارند.

مزایا؛ حجم کم، عمر بالا، وزن پایین، بی‌ نیاز از رنگ، مقاوم در برابر نور خورشید، قیمت مناسب، نصب سریع، دارای رنگ‌ های متنوع و...

 

طراحی سقف ویلاها در شمال و انواع سقف ویلاها

 

4- پوشش سقف ایرانیت

مزایا؛ ارزان ترین سقف شیروانی، جلوگیری از رطوبت هوا، هم‌ پوشانی لایه‌ ها، وزن سبک، فاقد مواد آلاینده و آزبست، در شرایط آب و هوای مختلف مقاوم است.


5- پوشش سقف با پلی کربنات

مواد تشکیل دهنده؛ شامل ورق‌ هایی چند لایه و چند جداره از جنس پلی کربنات هستند.
مزایا؛ استحکام بالا در برابر ضربه، مقاوم در مقابل اشعه مستقیم خورشید، وزن سبک، نصب آسان، مقرون به صرفه، نگهداری راحت و بدون هزینه


6- پوشش سقف با سفال

مواد تشکیل دهنده؛ ترکیبی از موادی چون روی و خاک با قدمت بالا 
مزایا؛ مقاوم در برابر ضربه، مقاوم در برابر نور خورشید، مقاوم در برابر آتش سوزی، مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی مختلف، استحکام بالا، زیبایی در کار و....

 

7- پوشش سقف آندولین

آندولین ورقی مقاوم که پوشش مناسبی برای سقف شیب‌ دار می‌ باشد.

مواد تشکیل دهنده؛  ترکیبی از مواد خالص الیاف طبیعی.

 مزایا؛ عایق صوتی، طول عمر بالا، عدم تغییر رنگ، وزن سبک، تحمل بار بالا، مقاومت بالا در برابر شرایط جوی متغیر و...

 

پوشش سقف از نوع ایرانیت

 

یکی از پوشش های سقف، که برای یک سری از ساختمان ها در نظر گرفته می شود، ایرانیت می باشد، در واقع ایرانیت را برای ایجاد نوعی پوشش، مورد استفاده قرار می‌ دهند، ایرانیت ترکیبی است از پشم شیشه و فایبر گلاس می باشد، و مزایای این پوشش شامل؛ عایق صدا، ابعاد و وزن های متفاوت و.... می باشد، و ایرانیت ها به صورت موج دار، سیمانی، گالوانیزه و... طراحی می شوند، لازم به ذکر می باشد که، در ساخت پوشش سقف ایرانیت، از مواد بدون آزبست استفاده شده است، چنین پوشش‌ هایی کاملا سازگار با محیط زیست هستند.

 

 

ارزان‌ ترین پوشش سقف ویلا کدام است؟

 

ارزان‌ ترین پوشش سقف ویلا به حلب و ایرانیت نسبت داده می‌ شود، که تفاوت آنها به صورت زیر می باشد؛

 

  • حلب دارای تنوع رنگ می باشد، در صورتی که ایرانیت به هزینه‌ ای بیشتر برای رنگ نیاز دارد.
  • حلب دارای تنوع اندازه و متراژ حتی به طول 8 متر را هم دارد، در صورتی که ایرانیت تا اندازه 2/20 بیشتر ندارد.
  • حلب شکستگی و پرتی ندارد، اما ایرانیت دارای شکستگی و پرتی است.
  • و....

 

طراحی سقف ویلاها در شمال و انواع سقف ویلاها

 

در کلام آخر می توان گفت که انواع مختلفی از سقف ها شامل؛ سقف شیبدار، شیروانی، تخت و... در ساخت ویلا استفاده می شود، ولی اکثر ساختمان های ویلایی در شمال کشور، دارای سقف های شیبدار و شیروانی می باشند، زمانی که اقدام به خرید ویلا در شمال می نمایید، باید تمامی متریال بکار رفته در ساخت ویلا را بررسی نمایید، اگر قصد خرید ویلا دوبلکس، سند دار، اقساطی و.... در شمال دارید، می توانید به سایت معتبر رویال ویلا برای مشاهده ویلاهای موجود، مراجعه کنید، همچنین برای ارتباط مستقیم با مجموعه رویال به بخش تماس با ما مراجعه کنید.