" تهاتر "

 
تهاتر زمانی قابل اجراست که دو طرف نسبت به یکدیگر، دِین هم موضوع داشته باشند، امکان پذیر می باشد، برای درک و مفهوم تهاتر می‌ بایست، بدانید که تهاتر از گذشته وجود داشته است، تاریخ دقیقی، برای آغاز و‌ پیدایش، اینگونه معاملات وجود ندارد، و نوعی تبادل کالا به کالا، ملک با ملک، ملک با خودرو و... می باشد، امروزه، اینگونه از معاملات ذکر شده، بعنوان تهاتر و یا معاملات پایاپای نام گرفته است، یکی از مهم‌ ترین مزایای این نوع معامله، افزایش سرعت انجام کار است، و با وجود تورم و افزایش قیمت، با انجام تهاتر میزان این ریسک از بین خواهد رفت، زیرا شما ملکی و یا کالایی مطابق با کالای خود با ارزش یکسان مبادله خواهید کرد، تهاتر در عرصه های مختلف امکان پذیر می باشد، برای مثال؛ گاهی سازندگان برای ادامه ساخت ملک، نیاز به مصالح ساختمانی دارند و نقدینگی آنها کافی نیست، بدین ترتیب می‌ توانند، تهاتر را به صورت تعویض ملک با مصالح مورد نیاز خود با ارزش برابر انجام دهند، و لازم به ذکر می باشد که، در تهاتر که برای سازندگان صورت می‌ گیرد، رونق ساخت و ساز افزایش پیدا می‌ کند، و ضمانت و امنیت چنین معاملاتی نیز بسیار بالا می باشد، یکی از مسائلی که باید در این نوع معاملات به آن توجه نمود، تعیین قیمت کارشناسی ملک و کالا و... می باشد، در واقع هنگامی که قرار است، معاملات در مورد املاک صورت بگیرد، باید دقت کرد که به تعیین قیمت کارشناسی ملک و... چگونه می باشد، در واقع تعیین قیمت منطقی برای املاکی که قرار است، معامله شوند، حائز اهمیت است، همچنین اگر قرار است، معامله به صورت تهاتری باشد، دو طرف در انجام این نوع معامله، باید دارای رضایت کامل باشند، و از همه مهم تر، هر دو طرف لازم است که صلاحیت انجام معامله را دارا باشند، تا انجام این معامله به خوبی انجام شود، و هیچ کدام از طرفین دچار ضرر و زیان نشوند، اغلب افراد به دلیل کمبود نقدینگی، معامله به صورت تهاتر را در الویت قرار می دهند.

 

تهاتر چیست

 بیشتر بخوانید؛ خرید ارزهای دیجیتال یا خرید زمین در شمال 

 

همانطور که گفته شد، هر گونه معامله‌ ای که، در آن دو کالا، بصورت مستقیم با یکدیگر مبادله شوند، معامله پایاپای یا تهاتر می‌ نامند، تهاتر انواع مختلفی دارد، که به صورت زیر می باشد؛

 

  •  تهاتر قهری (قانونی)
  •  تهاتر قراردادی
  •  تهاتر ایقاعی
  • تهاتر قضایی 

 

« تهاتر قهری یا قانونی » 

تهاتر قهری، همه ی شرایط تهاتر را دارا است، و منظور از تهاتـر قهری یا قانونی، این است که به حکم قانون است و اراده طرفین در آن دخالت ندارد، در واقع در این معامله، بدون در نظر گرفتن، اراده ی طرفین قرارداد، صورت می پذیرد.

 

« تهاتر قراردادی »

چنانچه، در معامله ای، شرایط ایجاد تهاتر قهری وجود نداشته باشد، طرفین می توانند با توافق میان خود، شرایط، تهاتر قهری را، ایجاد نمایند.

 

« تهاتر قضایی »

در واقع تهاتر قضایی، تهاتری است که، در راستای، رای دادگاه اثبات می شود، پس تهاتـری که حصول آن با رای قضائی امکان دارد و اثبات می‌ گردد، تهاتر قضایی گفته می شود.

 

« تهاتر ایقاعی »

یعنی دو طرف معامله، شرایط تهاتر را نداشته باشند، ولی با اصرار یکی از طرفین معامله، شرایط تهاتر به وجود آید، تهاتر ایقاعی گفته می شود.

 

 باید بیان نمود، تمامی تهاتر ذکر شده، به صورت قهری است، و قراردادها، تنها شرایط، تهاتر را فراهم و‌ بازگو می کند.

 

تهاتر چیست

 

بیشتر بخوانید؛ هزینه ی ساخت ویلا در شمال از زبان کارشناسان رویال ویلا

 

از تهاتر در چه زمان هایی استفاده می شود؟

یکی از سوالاتی که ممکن است، برایتان پیش آید، این است که از تهاتر در چه زمانی می توان بهره برد، در واقع در شرایطی که نقد کردن دارایی برای افراد سخت باشد، و یا کشورها با تحریم های اقتصادی رو به رو باشند، در این صورت بهترین گزینه، تهاتر می باشد، تهاتر همانطور که می دانید، می توان مبادله ملک با ملک، ملک با ویلا، ملک با کالا، ملک با خودرو، و... امکان پذیر است، همچین محدودیتی برای تهاتر وجود ندارد.

 

قانون تهاتر چگونه می باشد؟

در رابطه با معنا و مفهوم تهاتر صحبت کردیم، حال بهتر است بدانید، برای آنکه تهاتر محقق شود، چه شرایطی لازم است؛ 

 

  •  زمان مطالبه برای هر دو طرفین، باید با هم یکسان باشد.
  • جنس موضوع هر دو طرفین باید، با هم برابر باشد.
  • مکان مطالبه هر دو طرفین، باید با هم برابر باشد.
  • اگر قرار است، معامله به صورت تهاتری باشد، باید مقدار بدهی دو طرف به صورت یکسان باشد.
  • هر دو طرفین، لازم است که، صلاحیت انجام معامله را دارا باشند.
  • و...

 

 تهاتر چیست

 بیشتر بخوانید؛ ویلا یا زمین خود را بواسطه املاک رویال ویلا قیمت گذاری کنید و به راحتی به فروش برسانید

 

یکی از شیوه های تهاتر، تهاتر ملک با کالا می باشد، که این کالاها می‌ تواند، شامل موارد بسیاری باشد که، به برخی از آن‌ ها اشاره خواهیم نمود؛

 

  • تهاتر ملک با مواد غذایی
  • تهاتر ملک با پوشاک
  • تهاتر ملک با خودرو
  • تهاتر ملک با کالای ساختمانی
  • و...

 

<< مزایای تهاتر ملک >>

 

  1. افزایش در سرعت معامله
  2. کاهش ریسک خرید و فروش
  3. معاملات پایاپای به شرکت‌ های بزرگ یا کشورها امکان معامله می‌ دهد.
  4. امکان معامله برای پروژه های بزرگ 
  5. و....

 

<< معایب تهاتر ملک >>

 

  • دشواری تعیین ارزش واقعی کالا و خدمات 
  • تهاتر با ارزش کمتر از نرخ واقعی
  • عدم ثبات ارزش کالا و خدمات در طول زمان
  • و....

 

تهاتر چیست

 بیشتر بخوانید؛ طراحی سقف ویلاها در شمال و انواع سقف ویلاها

 

در کلام آخر، می توان این گونه بیان کرد که، انواع معاملات، در عرصه های متفاوت صورت می گیرد، یکی از گزینه هایی که افراد در هنگام معامله می توانند، از آن بهره ببرند، تهاتر می باشد، منظور از تهاتر ملک، نوعی معاوضه در بازار املاک است که، در گذشته به صورت مبادله کالا به کالا شناخته می‌ شد، و امروزه یکی از روش‌ های معاملات، ملکی می باشد که، در بازار املاک رواج پیدا کرده است، امیدورام این مطالب برایتان مفید بوده باشد، اگر در زمینه معاملات و سرمایه گذاری نیاز به مشاوره  دارید، می توانید به مشاورین مجرب رویال ویلا مراجعه کنید، تیم مجرب رویال ویلا آماده خدمت رسانی به شما سروران گرامی باشند، برای ارتباط مستقیم با مجموعه ی رویال به بخش تماس با ما مراجعه کنید.

 

 


لینک های پیشنهادی


 

خرید ویلا در شمال

خرید زمین در شمال

خرید ویلا اقساطی