خرید و فروش ملک، با توجه به قیمت و ارزش بالا، نیازمند دقت و توجه بخصوصی می باشد، که باید نکاتی را در معاملات مورد توجه قرار دهید، در ابتدا باید بدانید، قولنامه و یا مبایعه نامه ملک به چه صورت می باشد، در واقع، قولنامه توسط یک واسطه بین فروشنده و خریدار، نوشته می شود، و در قولنامه مهمترین موضوعاتی اعم از؛ نام و مشخصات طرفین قرارداد، نام و مشخصات نماینده قانونی طرفین، نشانی و اطلاعات تماس، موضوع و مشخصات مورد معامله، میزان سهم فروشنده در ملک، میزان سهم منتقل شده به خریدار، مشخصات توابع و لواحق مورد معامله، مبلغ قرارداد و نحوه پرداخت آن، زمان و شرایط تحویل ملک، زمان و شرایط تنظیم سند رسمی، اطلاعات کامل ملک مورد معامله، تعهدات فروشنده، تعهدات خریدار، حق الزحمه مشاوره املاک و... اشاره و ثبت می شود، بدین ترتیب می توان گفت که قولنامه؛ به قرارداد مکتوبی که بین طرفین، یعنی فروشنده و خریدار یا در اصطلاح حقوقی با مشتری، تنظیم می‌ شود، قولنامه و یا مبایعه نامه گفته می شود.

 

مشکلات عمده خرید ویلا در شمال به دلیل عدم رعایت درست قولنامه نویسی

 

 


نکات مهم برای نوشتن قولنامه


 

 

  • در مبایعه‌ نامه باید، اطلاعات هویتی خریداران و فروشندگان بر اساس کارت ملی و شناسنامه تکمیل شود.
  • قولنامه باید در سه نسخه تنظیم‌ شود، که در نزد خریدار، فروشنده، مشاور املاک باقی بماند.
  • پیش از امضای قولنامه، حتما بررسی کنید که، مشخصات مورد معامله با آنچه در سند ذکر شده است، مطابقت داشته باشد. 
  •  توصیه می‌ شود از تنظیم، قولنامه‌ های دستی اجتناب نمایید.
  •  به هنگام تنظیم قولنامه، برای دریافت کد رهگیری اقدام نمایید.
  • قولنامه را در بنگاه معتبر تنظیم کنید.
  •  در خصوص مال مورد معامله تحقیق کنید و مطمئن شوید که در رهن یا وثیقه نباشد.
  • امکانات و مشخصات، مشاعات ملک، در سند و قولنامه باید ذکر شود، (آب، برق، گاز، تلفن، پارکینگ، انباری و...)
  • کپی از مدرک شناسایی طرفین و اسناد ملک، تهیه و به طرفین ارائه شود.
  • و...

 

مشکلات عمده خرید ویلا در شمال به دلیل عدم رعایت درست قولنامه نویسی

 

 


مشکلات حقوقی احتمالی در قراردادهای خرید ویلا در شمال


 

 

برای اینکه بتوانید یک انتخاب هوشمند داشته باشید و از معامله ی خود مطمئن شوید، باید در هنگام خرید ویلا در شمال به یک سری از نکات توجه نمایید، که به صورت زیر می باشد؛

 

1) سند ملک

مهم ترین رکن در هنگام خرید ویلا و ملک و... بررسی اسناد ملک می باشد، که جز اولین قدم برای ارزیابی ملک می باشد، سند ملک، نشان دهنده ی ساخت قانونی ملک می باشد، و حتما توصیه می شود که، سند مالکیت را بصورت کامل و با دقت مطالعه فرمایید، اسناد و مدارک رسمی انواع مختلفی دارد، که سند شش دانگ، تک برگ، عرصه و اعیان و گواهی پایان کار و... از جمله اسنادی است که باید حتما آنرا استعلام بگیرید، و از اصل بودن آنها نیز اطمینان حاصل فرمایید.

 

 2) بررسی طرح های عمرانی شهری و روستایی

گاهی اوقات ممکن است، سازندگان بسیاری، در ملک هایی که کاربری آن به صورت مسکونی نمی باشد، و مجوز ساخت صادر نشده است، اقدام به ساخت نمایند، این ساختمان ها به صورت غیر قانونی می باشد، و اغلب این ساختمان ها فاقد، اسناد و مدارک رسمی و انشعابات لازم، همچون آب، برق، گاز و... می باشند، از این سوی بررسی دقیق موقعیت قرار گیری ملک، از نظر طرح های عمرانی شهری و روستایی، که از سمت شهرداری یا بنیاد مسکن ارائه می گردد، از جمله نکات حقوقی خرید ملک است، که باید در موقع خرید به آن توجه کنید، شما با مراجعه به شهردای می توانید، از مشکلاتی که در ساخت و ساز، این املاک وجود دارد، آگاه شوید.

 

3) مشاهده عینی ملک و تحقیقات محلی

یکی از مراحل مهم و نکات حقوقی خرید ملک، در انجام معاملات، انجام تحقیقات محلی از ساکنین ملک مورد نظر می باشد.

 

 

4) استعلام جهت بررسی املاک وقفی

باید بدانید که، ملک وقفی، یعنی ملک مورد نظر متعلق به شخصی بوده و آن را وقف نموده است و اداره اوقاف مربوطه به آن اراضی، ملک را به شخص دیگری واگذار می نماید، و ممکن است ویلا، ملک و... مورد نظر، جزو املاک وقفی باشد، پس یکی از نکاتی که باید خریدار به آن توجه نماید، استعلام وقفی بودن ملک، از اداره اوقاف و پرداخت سالیانه عوارض به اداره اوقاف مرتبط می باشد.

 

 5) در رهن نبودن ملک

با مطالعه ی دقیق سند رسمی، به راحتی میتوان در رهن بودن یا نبودن ملک مورد نظر را بررسی نمود، در واقع با در رهن بودن ملک، شما امکان معامله قانونی ملک را نخواهید داشت.

 

مشکلات عمده خرید ویلا در شمال به دلیل عدم رعایت درست قولنامه نویسی

 

 


تنظیم مبایعه نامه ی صحیح و دقیق


 

 

همانطور که در متن فوق به آن اشاره شده است، بعد از انتخاب ملک مورد نظر، باید برای تنظیم قرار داد، اقدام نمایید، و تنظیم مبایعه نامه، توسط افراد با تجربه و کاردان، با حفظ منافع طرفین معامله و... صورت می گیرد، بدین ترتیب مبایعه نامه ها که توسط مشاورین املاک و با رعایت نکات حقوقی خرید ملک نوشته می شود، حاوی اطلاعات مهمی از جمله؛ اطلاعات فروشنده، خریدار، قیمت توافق شده و نحوه پرداخت و... ذکر شده است، پس دقت در نوشتن آن نیز از نکات با اهمیت می باشد، در واقع حتما باید، انشعابات ساختمان و حق فسخ قرارداد در صورت عدم اجرای تعهد طرفین، عدم ممنوعیت فروش در مدت زمان معین، اسناد و مدارک رسمی و... در تنظیم قولنامه ثبت شود، اگر اطلاعات نادرستی در قولنامه ذکر شود، در آینده مشکلاتی را به وجود می آورد، برای مثال؛ گاهی اوقات ویلاهای نوساز، اسناد و مدارک و مشاعات آن، بعد از چندین ماه صادر می گردد، و اگر به این موضوع اشاره نشود، بی شک این معامله، یک معامله ی دردسر سازی خواهد شد، پس اگر به نکات مهم در هنگام، خرید ویلا در شمال توجه نشود، و از همه مهم تر، اگر در قولنامه، نیز به آن اشاره نشود، بی شک دچار مشکل خواهید شد، در این مسیر، باید به یک مشاور املاک معتبر مراجعه کنید، تا بتوانید با دریافت مشاوره، یک انتخاب هوشمند داشته باشید.

 

مشکلات عمده خرید ویلا در شمال به دلیل عدم رعایت درست قولنامه نویسی

 

در نظر داشتن نکات فوق، برای خرید ملک و ویلا از عوامل تاثیر گذار و مهم می باشند، در این مسیر و از مشاورین املاک معتبر کمک بخواهید، از این سوی اگر قصد، سرمایه گذاری در شمال را دارید، سعی کنید، حتما با پرس و جوی فراوان، و بررسی تمامی عوامل ها مهم اعم از؛ اسناد و مدارک، موقوفی بودن ملک، متراژ، لوکیشن، نوع کاربری ملک، جواز ساخت و... از مشاوران و افراد با تجربه که در این زمینه فعالیت دارند، راهنمایی و مشاوره بخواهید، سپس با خیال آسوده،  اقدام به خرید ویلا در شمال نمایید، از این سوی می توانید به مشاورین مجرب رویال ویلا مراجعه کنید، تا به شما عزیزان در هر زمینه ای راهنمایی کنید، برای ارتباط مستقیم با مجموعه ی رویال، به بخش تماس با ما مراجعه کنید