شمال ایران، در واقع به حد فاصل، بین جنوب دریای خزر، تا شمال رشته کوه البرز، گفته می شود، همانطور که می دانید، این منطقه، به دلیل آب و هوای فوق العاده، وجود دریای خزر، مناطق گردشگری و تفریحی، ییلاقات، جنگل های انبوه و... تبدیل به بهترین مکان برای تفریح ایرانیان شده است، از این سوی و سالانه میلیون ها توریست و... به این منطقه سفر می کنند، شمال کشور، شامل استان های گیلان، مازندران و گرگان می باشد، هر یک از این شهرها دارای طبیعت بکر و بینظیر می باشند، اغلب افرادی که به دنبال خرید ویلا و سرمایه گذاری هستند، شمال کشور را در الویت قرار می دهند، در شمال ویلاهایی در سازه های متفاوت، به صورت مستقل و یا شهرکی، با قیمت های متفاوت وجود دارد، مهم ترین مسئله ایی که وجود دارد، این است که، همه ی افراد، توان خرید ویلا در شمال را با توجه افزایش تورم و گرانی و... ندارند، راهکارهای بسیاری برای گذراندن تعطیلات و لذت بردن از طبیعت بی نظیر شمال وجود دارد، بدین ترتیب می توان از، گزینه ی بوم گردی استفاده نمود.

 

طبع تند بوم گردی در شمال

 

باید بدانید که، شما می توانید از امتیاز اجاره موقت ویلا و کلبه ها و... زمانی که به شمال سفر کرده اید، استفاده کنید، در اکثر نقاط شمال، ویلاهایی برای اجاره موقت وجود دارد، در واقع شهرها و مناطق توریستی شمال، ویلا و سوئیت برای اجاره ارائه می دهند، و این یک آپشن عالی، برای آن دسته عزیزانی که قصد سفر به شمال کشور را دارند، محسوب می شود، در ادامه این مقاله به مناطقی که ویلاهایی را برای اجاره ارائه می دهند، و دارای طبیعت بسیار بکر می باشند، را معرفی خواهیم کرد.

 

آلاشت

اگر دلتان یک جای خوش آب و هوا در فصل تابستان می‌ خواهد، سفر به آلاشت در استان مازندران، می تواند گزینه ی مناسبی برایتان باشد، باید گفت که این شهر، در نزدیکی سوادکوه در استان مازندران قرار دارد، و جزو منطقه ی جنگلی_ کوهستانی در شمال می باشد، موزه مردم شناسی، محوطه ی تاریخی، رصد خانه، روستای چرات، روستای لیند و... از مناطق گردشگری آلاشت زیبا می باشد، همچنین در این روستا آبشار، غار و چشمه‌ های مختلف به چشم می‌ خورند، از این‌ رو برای طبیعت‌ گردی حسابی مناسب است.

 

 

کلاردشت

هر یک از شهرهای شمال کشور، دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشند، یکی از منطقه های توریستی، کلاردشت زیبا می باشد، باید بدانید که کلاردشت، در حدود 50 کیلومتر با شهر چالوس و 170 کیلومتر با تهران فاصله دارد، و این نشان دهنده دسترسی راحت به کلاردشت می باشد، مازیچال یک ده کوچک نزدیک کلاردشت است، بی‌ تردید به عنوان یکی از بهترین‌ ها و دیدنی‌ ترین‌ منطقه می باشد، همچنین، مناطق دیدنی کلاردشت به شدت جذاب و دل‌ انگیز هستند، که می توان لحظات بینظیری را در این منطقه سپری نمود، با وجود کلبه و سوئیت های موجود در این منطقه به راحتی می توانید برای اسکان اقدام نمایید.

 

بوم گردی در شمال

 

ماسوله

یکی از توریستی‌ ترین و زیباترین روستاهایی که می‌ توانید در گیلان پیدا کنید، ماسوله است، باید بدانید که ماسوله، از توابع شهر فومن به حساب می‌ آید، و لازم به ذکر می باشد که، قدمت این روستا به دوره زندیه بر می‌ گردد، طراحی متفاوت این منطقه، گردشگران و توریست های بسیاری مجذوب خود نموده است، در واقع چیزی که باعث خاص شدن ماسوله شده است، معماری بی‌ نظیر آن، به شکل پلکانی است و پشت بام هر خانه‌ ای، حیاط خانه بالایی است، می باشد.

 

رامسر

شهر رامسر در مازندران، یکی از معروف‌ ترین جاذبه‌ های گردشگری این منطقه می باشد، که بعنوان عروس مازندران، بین مردم شناخته شده است، شهر رامسر، انتهایی‌ ترین شهری است که از سمت غرب در دل مازندران جای گرفته است، بی شک یکی از زیباترین شهرهای شمالی ایران، رامسر می باشد، کاخ مرمر، پلاژ، شهر لاهیجان، روستای اربه کله، جنگل دالخانی، قلع مارکو و... از مناطق گردشگری و تفریحی رامسر زیبا می باشد، یکی از معروف ترین منطقه های رامسر، که جزو زیباترین و سرسبز ترین منطقه در شمال محسوب می شود، روستایی بینظیر جواهرده می باشد، هر یک از این مناطق، دارای کلبه و سوئیت های برای اجاره می باشند، که می توانید اقدام به اجاره نمایید، و از این زیبایی نهات لذت را ببرید.

 

بوم گردی در شمال

 

فیلبند

حتما تا‌ به‌ حال عکس‌ های خیره‌ کننده از طبیعتی را دیده‌ اید، که اطراف آن را ابر احاطه کرده است، این منطقه، فیلبند می باشد، فیلبند روستایی است که، در ارتفاعات قرار گرفته است، و دارای آب و هوای سرد و خنک می باشد، باید بدانید که روستای فیلبند و جنگل ابر آن در 240 کیلومتری شهر تهران، به سمت شهر آمل در استان مازندران و جاده هراز قرار دارد، و ییلاق هایی همچون؛ چلاو، سنگچال، چم بن، پاشاکلا و... در این منطقه قرار دارند، ویلا و ساختمان بسیاری برای خرید و اجاره در این منطقه قرار دارد، تماشای جنگل ابر بی شک حس فوق العاده ایی را به ارمغان می آورد.

 

اگر چه مناطقی که در متن فوق به آن اشاره شده است، به عنوان زیباترین منطقه ی، شمال ایران هستند، اما تمام شهرهای شمالی زیبایی‌ های منحصر به فرد خود را دارند، و باید حداقل یک بار سفر به آن‌ جا را امتحان کنید، در واقع برای اقامت در هر یک از شهرهای شمال کشور، گزینه‌ های زیادی پیش رو دارید، شما ‌می‌ توانید از میان انواع هتل، ویلا و اقامتگاه گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید، و با پرداخت هزینه ی اقامت، لحظات خوبی را سپری کنید، اقامتگاهی نیز در شمال طراحی شده است که می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید، برای مثال؛

 

  • اقامتگاه بومگردی تیکیش؛ بی شک یکی از بهترین اقامتگاه‌ های بومگردی در شمال است که، در روستای تیکیش تنکابن و در ارتفاعات استان مازندارن واقع شده است.

 

  • اقامتگاه بومگردی چامگاه؛ اقامتگاه بومگردی چامگاه، یک خانه چوبی با نمای بسیار دلنشین در بافت کوهستانی در روستای گلین در اطراف رامسر در استان مازندارن است، این اقامگاه حدود ۷۰ کیلومتر با رامسر فاصله دارد.

 

  • اقامتگاه بومگردی ماسو؛ اقامتگاه و مسافر پذیر ماسو، اولین اقامتگاه بومگردی و گردشگری در روستای اسلام ­آباد شهرستان نوشهر استان مازندران محسوب می شود، که خانه ای کوهستانی در منطقه بکر کجور است که، با چالوس حدود ۵۵ کیلومتر فاصله دارد.

 

  • و...

 

بوم گردی در شمال

به هر گوشه از شمال سرسبز که سفر کنید، طبیعت زیبا و فرح بخش در انتظار شماست، برای ارتباط مستقیم با مجموعه رویال ویلا به بخش تماس با ما مراجعه کنید.