همراهان رویال ویلا سلام،

قصد داریم تا امروز؛ شما را با یک مقوله مهم برای خرید ویلا یا ساخت  و همچنین سرمایه گذاری آشنا کنیم.

همانطور که شما عزیزان می دانید با وجود کرونا و شرایط اقتصادی بدی که در کشور حکم فرما شد مدتی است که شاهد افزایش درآمد یا به نوعی کاهش ارزش پولی شده ایم؛ افزایش درآمد به معنای افزایش واقعی نیست بلکه به معنای افزایش اسمی می باشد زیرا قدرت خرید کاهش یافته؛ چون ارزش پولی کشور تزلزل فراوان یافته که اینها خود عاملی برای همه ما؛ جهت حفظ سرمایه کنونی و پیدا کردن روزنه های امید برای افزایش درآمد و حتی ایجاد کسب و کاری جدید برای تداوم زندگی می باشد.

تقریباً از اسفند سال ۹۸ تبلیغات رسانه‌ای در رابطه با بورس و سهام های دولتی شروع شده و این ها پیش مقدمه‌ای برای آماده سازی میزان ورودی یا درآمدتان می باشد.

 

در واقع دولت پیش بینی کرده بود با کاهش ارزش پولی؛ می بایست درآمد و ورودی عموم مردم افزایش یابد و بازار بورس را یک بازار پرسود قلمداد نماید که امروز بعد از ماها همچنان قدرت و پتانسیل درآمدی را در بورس؛ شادهدیم ولی همواره استرس و نگرانی های زیادی در سرمایه گذاری های بورسی وجود داشته و دارد ولاکن که این نگرانی ها در بازار این روزها به دلیل تغییراتِ غیر قابل باور در شاخص ها و سهام های بورسی؛ می بایست بیش از پیش محتاطانه رفتار کرد، به جرات می توان گفت که خرید زمین از بهترین سرمایه گذاری های پرسود در جهان می باشد حال در کشورمان ایران، بازار مستغلات و خرید و فروش ویلا زمین دارای پتانسیل چندین برابری می باشد شما با خرید زمین علاوه بر مالکیت قانونی آن که بعدها می توانید در آن ساخت انجام دهید در زمان کوتاه مدتی میتوانید از خرید خود انتظار سود چند برابری را داشته باشید.
فروش زمین در شمال
تا اینجا با هم خوانده ایم که بهترین سرمایه گذاری و پر سود ترین نوع سرمایه گذاری؛ خرید زمین یا خرید ویلا در شمال باشد امروز می خواهیم بررسی کنیم که قیمت زمین بر چه اساسی تعیین می شود و چه عواملی باعث افزایش قیمت آن می گردد.


قیمت زمین در اقصی نقاط شمال به اِلمان ها و معیار های زیادی مرتبط است و نمی توان شرایط و فرمول یکسانی را برای برآورد قیمت زمین به وجود آمد.

مهمترین عاملی که در قیمت زمین مهم قلمداد می گردد؛ موقعیت مکانی یا جغرافیایی زمین می باشد این عامل آن قدر مهم و تخصصی می باشد که حتی زمینهای موجود در یک کوچه به واسطه این عامل؛ دارای قیمت های متفاوتی می باشند قیمت زمین در ابتدای کوچه با انتهای کوچه متفاوت است یا اینکه قیمت زمین در همان ابتدای کوچه به دلیل مجاورت با ساختمان یا مرکز خرید دارای رشد دو چندانی نسبت به زمین در همان کوچه ولی در انتهای آن است و یا اینکه زمینی که در انتهای کوچه می باشد دارای منظره بی‌نظیری به جنگل است که خود باعث می شود همین زمین در مجاورت زمین دیگری که هم چنین منظره ای را ندارد قیمت بالاتری را به خود اختصاص دهد و مثال های متعدد دیگر ....

از دیگر عامل اصلی تأثیرگذار بر قیمت زمین نوع بافت یا نوع کاربری آن می باشد اینکه زمین در بافت مسکونی - اداری - تجاری یا بافت باغی - زراعی می باشد خود تعیین کننده ارزش و قیمت حدودی زمین می باشد.

همانطور که یاد آور شدیم نمی‌توان الگوریتم ثابتی را برای تعیین قیمت زمین در شمال به دست آورد ولی با المان های مهمی که در ابتدای مقاله عنوان شد میتوان ارزش نسبی زمین را تخمین زد.

به نوعی می توان ارزانترین زمین ها را به ترتیب از ارزانترین با گرانترین نوع تقسیم بندی کرد:
زمین های زراعی
زمین های باغی
زمینهای مسکونی
زمینهای تجاری
زمین های شهری

سرمایه گذاری و خرید ویلا و زمین در شمال 

قیمت زمین های زراعی از متری ۵۰ هزار تومان شروع و تا گرانترین زمینها که تجاری و شهری باشند تا قیمت متری ۳۰ میلیون تومان در شمال می باشد.

این دسته بندی به شما کمک می کند که با هر سرمایه و بودجه ای که دارید زمینی را در یکی از این گروه ها؛ اختیار کنید و ایمان بر این داشته باشید که تمام زمین های شمال در هر یک از گروه هایِ عنوان شده دارای پتانسیل قیمتی بسیار بالایی می باشند و شما حتی اگر زمین زراعی را با ارزان ترین قیمت ممکن خریداری کنید می توانید توقع سود چند برابری در مدت زمانی کوتاه از آن داشته باشید زمینهای تجاری یا شهری با موقعیت ویژه‌ خود؛ حکم زمین طلا را به خود اختصاص می‌دهند.

به عنوان مثال ارزانترین زمین ها را می توان در رشت و زمین های زراعی که امروزه قابل کشت نیستند اختصاص داد زیرا حتی آن زمین هایی که امروزه قابلیت کشور را ندارند با تغییرات جوی و شرایط آب و هوایی که به وجود می آید؛ می تواند روزی حتی همان زمین نیز به زمین قابل کشت تبدیل شود و شما با یک سود چندین برابری روبرو خواهید شد و گران ترین زمین ها را می توان به زمین های حومه رامسر - کلاردشت و یا زمین های متل قو اختصاص داد.


همواره در هر بازار و تجارتی دو عامل اصلی تعیین کنندهِ ارزش و قیمت کالا یا خدمات می باشد آن دو را عرضه و تقاضا می نامند؛ فرض کنید همان زمینی را که در گروه زراعی و با کمینه مبلغ سرمایه گذاری اختیار نمودید را به اطرافیان و همکاران دیگر خود معرفی کنید خود بخود برای آن منطقه یا در واقع زمین های اطرافِ زمین خریداری شده خود؛ مشتری به وجود می آورید و رفته رفته هرکدام از این ارتباطات سطح اولتان می تواند سطوح دیگر ارتباطی را به وجود آورد که در واقع تقاضا برای خرید زمین های اطراف زمین خودتان را بالا می برید و پتانسیل افزایش قیمتی را برای زمینِ خود سر و سامان می دهید.

حال فرض کنید شما به اطرافیانتان معرفی کردید بازار تقاضا در این زمین ها به وجود آمد و هرکدام از زمین ها چند بار خرید و فروش شده اند؛ قانونی وجود دارد که محدوده بافت زمین ها در بازه های زمانی مشخص ممکن است تغییر کند ولی کسی از زمان تغییر نوع بافت یا کاربری زمین ها اطلاع ندارد زیرا به المان های پیچیده و جهادی خاصی مرتبط می باشد حال متراژ زمین یا زمین های اطراف زمینِ خودتان محدود می باشد و وقتی عرضه ثابت بماند ولی تقاضا افزایش یابد به طبع؛ افزایش قیمت چشمگیری را شاهد خواهیم بود و این همان اصلی است که بارها در مشاوره تیم فروش رویال ویلا به شما مشتریان یاد آور شدیم.

شما با هر پتانسیل مالی که دارید یکی از زمین ها در گروه های مختلف را که عنوان نموده ایم؛ خریداری نمایید زیرا روزی زمینهای شمال محدودیت بالایی پیدا می کنند و  و آنگاه قیمت ها آن چنان افزایش می یابند که شما دیگر قادر به خرید زمین در شمال نمیباشید.


عامل دیگر تاثیر گذار در قیمت زمین شرایط مالکیت و سند آن می باشد اگر قصد ساخت عمارت یا ساختمانی را در زمین خریداری شده خود دارید و اگر سند رسمی برای آن ارائه نشده است باید بدانید که به مشکلات قانونی در ساخت خواهید خورد البته لازم است بدانید که اکثر زمین های موجود در شمال فاقد سند تک برگ می باشند ولی سند های شورایی و چندین ساله ای را دارند که معیار قدرتمندی برای مالکیت شما می باشد که به آن سندهای بنچاقی میگویند ولی برای ساخت ویلا در زمین هایی که از نظر بافت یا سند تک برگ مشکلاتی را دارند باید دست نگه دارید تا زمانی که سند قانونی برای زمین را دریافت نمایید و خاطرتان از نوع کاربری زمین جمع بوده باشد تا سرمایه شما برای ساخت؛ در حالت ابهام و نگرانی نباشد.

تیم رویال ویلا میزبان مشاوره و راهنمایی شما سروران میباشد تا شما را از خرید زمین با پتانسیل سرمایه گذاری بالا و مالکیت قانونی بهره مند سازد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با زمین های موجود در شمال و همچنین سرمایه گذاری در در شمال با خرید زمین با کارشناسان مجموعه رویال ویلا تماس برقرار نمایید تا انتخابی هوشمندانه و کارآمد برای سرمایه فعلی خود انجام دهید.

 

 

مقالات پیشنهادی؛ کلیک نمایید:

 

خرید ویلا در شمال با 40 میلیون

فروش خانه روستایی ارزان در شمال و مازندران

خرید ویلا ارزان قیمت اقساطی در شمال