همانطور که می دانید، شمال کشور، یکی از مناطق زیبا و خوش آب و هوای ایران است، و مناطق گردشگری و تفریحی شمال، شهرهای توریستی و زیبایی منحصر به فرد و... باعث شده است، اغلب افراد، اقدام به خرید ویلا در شمال نمایند، در این صورت به دنبال ویلایی در شمال هستند، و در کنار آن عده ای به ساخت ویلا به صورت شخصی سازی، علاقمند هستند، ساخت ویلا در شمال مراحلی دارد، که حتما باید آن را انجام داد، اولین قدم، خرید زمین در بافت مسکونی می باشد، که مجوز ساخت ساز صادر شود، در این صورت می توان اقدام به ساخت ویلا در شمال نمود، و باید قبل از اقدام برای ساخت، برآورد کلی، از هزینه های ساخت  ویلا در شمال داشته باشید، بنابراین با ما همراه باشید، تا هزینه ی ساخت ویلا در شمال از زبان کارشناسان رویال ویلا بشنوید.

هزینه ی ساخت ویلا در شمال از زبان کارشناسان رویال ویلا

هزینه ساخت ویلا

مراحل ساخت ویلا و بررسی هزینه ها به صورت زیر می باشد؛

  1. دریافت مجوزات لازم برای شروع ساخت و ساز
  2. بتن سازی و پی سازی ساختمان 
  3. دیوارچینی 
  4. سربندی ویلا
  5. دریافت انشعابات لازم اعم از؛ آب، برق و گاز
  6. طراحی داخلی و خارجی ویلا
  7. انتخاب مهندس ناظر و طراحی سبک ویلا طبق خواسته ی خود
  8. طراحی آشپزخانه ی لوکس با تجهیزات کامل اعم از؛ هود، کابینت، شیرآلات و...
  9. تاسیسات سرمایی و گرمایی کامل شامل؛ گرمایش از کف، شوفاژ، شومینه، پکیج دیواری، کولر اسپلیت
  10.  بکار گیری استخر و سونا و جکوزی و روف گاردن و...
  11. عایق‌ کاری کف و دیوارها
  12.  سفید‌ کاری دیوارها
  13. کف‌ سازی سالن، خواب، تراس
  14. نصب درب‌ ها و پنجره‌ ها
  15. نقاشی ویلا
  16. محوطه سازی ویلا با درختان و آلاچیق و آبنما و....
  17. طراحی نما ساختمان با سنگ و شیشه
  18. لوله کشی و برق کاری
  19. و.....

نکات گفته شده در متن فوق جزئی از مراحل انجام ساخت ویلا می باشد، که هر یک، رکن مهم در هنگام ساخت می باشد، که حتما باید انجام گیرد، در واقع نکته ی مهمی که در هنگام اقدام برای ساخت ویلا باید در نظر داشته باشید، این است که هر چه قدر ویلایی که مد نظر دارید بزرگ تر باشد، مصالحی که در ساخت ویلا به کار گرفته می شود، نیز بیشتر می باشد، پس هزینه نیز بالاتر می رود، طبق بررسی رویال ویلا، هر چه مصالح بکار گرفته شده گران تر باشد، مسلما هزینه ی مصرفی نیز بیشتر می باشد.

 

هزینه ی ساخت ویلا در شمال از زبان کارشناسان رویال ویلا

 

هزینه ی ساخت یک ویلا، با توجه به موقعیت قرار گیری زمین و سبک ساخت ویلا متفاوت می باشد، در ابتدا باید نوع سازه ویلای خود را مشخص کنید، ویلاها در سازه های فلت، نیم پیلوت، دوبلکس، تریبلکس و... می باشد، هر چه تعداد طبقات یک ساختمان بیشتر می شود، در واقع مصالح بکاری گیری، امکانات و تجهیزات و... نیز بیشتر می شود، از این سوی هزینه ساخت ویلا نیز بیشتر می شود، و از همه مهم تر کیفیت ساخت ویلا ها مشابه یکدیگر نیست، همین عامل باعث می شود، تا هزینه ی تمام شده ویلا ها نیز با یکدیگر متفاوت باشد.

 همانطور که در متن فوق به آن اشاره شده است، هزینه ساخت ویلا فلت، ویلا دوبلکس و... فرق دارد، و همچنین یک از سری امکانات مانند؛ استخر، روف گاردن، کاغذ دیواری و... باعث افزایش هزینه ی ساخت ویلا می باشد، در واقع هر چه از مصالح و امکانات لوکس در ساخت ویلا بکار ببرید، هزینه ی مصرفی افزایش پیدا می کند، همچنین متراژ ساختمان، نقش بسزایی در تعیین هزینه دارد، در واقع در ساخت ویلا هر چقدر متراژ ساخت بالاتر باشد، هزینه تمام شده، با توجه به مراحل حمل نقل، افزایش حجم مصالح و... نیز بیشتر می باشد.

 

هزینه ی ساخت ویلا در شمال از زبان کارشناسان رویال ویلا

همچنین عوامل های دیگر همچون؛ تنوع مصالح ساختمانی، کیفیت اجرا و دستمزد پیمانکار، بکارگیری مصالحی همچون سنگ، سرامیک، آجر، پارکت، ام دی اف، چوب و همچنین طراحی نما و طراحی داخلی فضا، وجود تراس در ویلا، روف گاردن، طراحی حیاط و باغچه ویلا، نازک کاری و کاشی کاری، نور پردازی، اجرای فنداسیون، در هزینه، مقدار و کیفیت کار تاثیر گذار می‌ باشد، بنابراین در هزینه ی مصرفی برای ساخت ویلا تاثیر می گذارد، لازم به ذکر می باشد، که میزان هزینه و میزان بودجه بر اساس نوع ویلا و امکانات متفاوت و متغیر می باشد، اگر قصد دارید، ویلایتان استخر دار باشد، در این صورت هزینه نیز بالاتر می رود، زیرا تهیه امکانات و تجهیزات ساختمانی بالا می رود، ویلاهای استخر دار، جزو ویلاهای لاکچری محسوب می شوند، در این صورت نوع معماری و طراحی آن نیز متفاوت می باشد، اما باید بدانید که ویلاهای معمولی چنین هزینه های را ندارد، و مسلما هزینه ی ساخت چنین ویلاهای کمتر می باشد.

 باید بدانید که ساخت و ساز ویلا، نیاز است شما در زمینه ساخت و ساز سر رشته داشته باشید، تا بتوانید به راحتی ویلای ایده‌ ال خود را بسازید، و حتما قبل از اقدام به ساخت و ساز، به دفاتر مهندسی مراجعه کنید، تا با کمک معماران و مهندسان مجرب، ویلایی مناسب و ایده آلی را طراحی و اقدام به ساخت نمایید، در واقع در ساخت در شمال، معمولاً از مصالحی استفاده می‌ شود، که مقاومت بیشتری را در برابر رطوبت دارند، زیرا شمال کشور، جزو مناطق مرطوب محسوب می شود، پس ساختمان ها باید عایق بندی باشد، و برای انجام این کار باید هزینه ی جداگنه ایی پرداخت شود.

 

هزینه ی ساخت ویلا در شمال از زبان کارشناسان رویال ویلا

 

در کلام آخر

در واقع اگر بخواهید، ویلایی در شمال مطابق میل خودتان بسازید، باید در ابتدا زمینی را در شمال خریداری کنید، از این سوی حتما باید به مشاورین املاک مراجعه کنید، تا قبل از خرید زمین، بررسی های لازم و اطلاعات کامل از موقعیت جغرافیایی، متراژ، نوع کاربری و اسناد و....  بدست آورید، تا یک خرید مطمئن را معامله کنید، از این سوی می توانید به مشاورین مجرب رویال ویلا مراجعه کنید، تا به شما در هر زمینه ای راهنمایی کنید، برای ارتباط مستقیم با مجموعه ی رویال، به بخش تماس با ما مراجعه کنید. 

 

 

 


مقالات پیشنهادی


 

خرید خانه روستایی ارزان قیمت در شمال توسط رویال ویلا 

مسائل حقوقی خرید ویلا در شمال 

از شهر آمل که یک شهر تجاری و نزدیک ترین شهر شمالی به تهران می باشد بیشتر بدانید

فاصله نور تا تهران، و عوامل اصلی رغبت مردم به سرمایه گذاری در نور