کلبه های روستایی در شمال؛ بیشتر در چه مناطقی بنا شده اند؟


 

 شرایط جغرافیایی و اقلیمی در نقاط مختلف ایران باعث شده است، که خانه هایی در سبک های متفاوت، طراحی و ساخته شوند، کلبه های روستایی، در واقع یکی از انواع معماری‌ های قدیمی که البته بسیار محبوب، در شمال کشور، محسوب می شود، و لازم به ذکر می باشد که، در تمام نقاط ایران در شرایط آب و هوایی مختلف، اعم از؛ در مناطقی با آب و هوای سرد و کوهستانی و یا در جوار ساحل نیلگون خزر، و از همه مهم تر در مناطق جنگلی شمال، نمونه‌ های زیادی از خانه‌ های روستایی را مشاهده می‌ کنید، متریال بکار در ساخت خانه های روستایی نسبت به ویلاهای مدرن و لوکس بسیار متفاوت می باشد، در واقع طراحی نمای ساختمان و امکانات آن، متفاوت می باشد.

همان طوری که از نام کلبه های روستایی بر می آید، این نوع ساختمان، بنایی است که در روستاها ساخته می شوند، همانطور که در متن فوق به آن اشاره شده است؛ کلبه و یا ویلا های روستایی در مناطق؛ 

 

  • ویلاهای روستایی در مناطق پر باران
  • ویلاهای روستایی در مناطق گرم و خشک
  • ویلاهای روستایی در مناطق کوهستان

ساخته می شوند.

 

کلبه های روستایی در شمال؛ بیشتر در چه مناطقی بنا شده اند؟

 

زیباترین خانه روستایی در نواحی شمال ایران

استان های گیلان، گلستان، مازندران، از جمله استان هایی می باشد که، طرفداران بسیاری دارند، و در این مناطق، شاهد انواع سازه و سبک متفاوت از ویلاها، خانه های روستایی و... می باشید، در واقع نحوه ی معماری و ساخت انواع خانه روستایی، در نواحی شمال ایران، باعث جذب گردشگران و سرمایه گذاران بسیاری شده است، و افراد بسیاری به کلبه های روستایی و یا خانه های روستایی علاقمند هستند، از این سوی باید بدانید که چنین خانه هایی اغلب در روستاهای اطراف شمال کشور، قرار دارند، بنابراین انواع خانه روستایی، در ابعاد مختلف را می‌ توانید، در یک بافت روستایی، تماشا کنید.

شهرهای آمل، نور، چمستان، نوشهر، چالوس و.... هر یک، دارای روستاهایی با امکانات فوق العاده و زیبایی منحصر به فردی می باشند، برای مثال؛ یکی از زیباترین خانه‌ های روستایی در استان مازندران، خانه‌ های روستای کندلوس می باشد، در واقع شما انواع خانه‌ های روستایی را در روستایی زیبای کندلوس، می‌ توانید تماشا کنید، منطقه ی کندلوس یکی از منطقه های معروف شمال کشور می باشد.

 

کلبه های روستایی در شمال؛ بیشتر در چه مناطقی بنا شده اند؟

 

اولسبلنگاه در ماسال گیلان

ییلاق‌ های ماسال، از جمله بهترین روستاهای شمال هستند که، طبیعتی زیبا و رویایی را دارا می باشند، باید بدانید که اولسبلنگاه یکی از معروف‌ ترین روستاهای ماسال در استان گیلان است، روستای اولسبلنگاه در 27 کیلومتری غرب ماسال واقع شده و حدود 400 کیلومتر با تهران فاصله دارد، اگر به خانه و کلبه های روستایی علاقمند هستید، کلبه های روستایی بسیاری در این مناطق وجود دارد، و همچنین شما می توانید یکی از کلبه‌ های چوبی روستا را برای اقامت حتی کوتاه مدت انتخاب کنید، و از آب‌ و هوایی مطبوع، مراتع وسیع و سرسبز، طبیعت بکر و رویایی و... این روستا، نهایت لذت را ببرید.

 

 

افراتخته در استان گلستان

افراتخته، یکی از بهترین روستاهای شمال می باشد، که در نزدیکی علی‌ آباد کتول قرار دارد، در واقع، روستای افراتخته، در ۳۲ کیلومتری علی‌ آباد کتول، و بر روی یک کوه واقع شده است، همچنین این روستا، در میان جنگل‌ های بکر و انبوه واقع شده و دارای چشم‌ انداز هایی سرسبز و دیدنی می‌ باشد، افراتخته، علاوه بر جاذبه‌ های طبیعی، دارای آثار باستانی اعم از؛ چاه سنگی پیرآلا، گورستان گبریان و کهنه حمام و... می‌ باشد، در این منطقه ویلا و خانه های بسیاری برای خرید و اجاره وجود دارد، که شما می توانید، یکی از ویلاها را برای اقامت خریداری و اجاره نمایید.

 

کلبه های روستایی در شمال؛ بیشتر در چه مناطقی بنا شده اند؟

 

روستای جواهرده رامسر

جواهرده، یکی از بهترین روستاهای شمال ایران است که، در شهر توریستی رامسر قرار دارد، روستای جواهرده در مرز بین دو استان مازندران و گیلان قرار دارد، و از هر دو سمت قابل دسترسی است، و این منطقه دارای امکاناتی همچون؛ فروشگاه‌ ها، کافه‌ ها، آب لوله‌ کشی، خانه بهداشت، درمانگاه، داروخانه و پاسگاه نیروی انتظامی و... می باشد، و همچنین دارای جاذبه های گردشگری؛ آبشار ها و چشمه‌ ها، جنگل‌ ها، قله‌ ها، دشت‌ ها و جاذبه‌ ی تاریخی این روستا نیز می‌ توان به، گورهای گبری و... اشاره نمود.

 

آلاشت در سوادکوه

سوادکوه، یکی از زیباترین مناطق استان مازندران است که، روستاهای سرسبز و دیدنی دارد، یکی از این روستاها، ییلاق زیبای آلاشت است که، از جمله توریستی‌ ترین و بهترین روستاهای شمال ایران محسوب می‌ شود، و باید بدانید که آلاشت روستایی توریستی است که، بین سوادکوه و پل ورسک واقع شده است، و حدود 4 ساعت با تهران فاصله دارد، شما در آلاشت می توانید خانه های روستایی و کلبه های چوبی و... بسیاری مشاهده کنید، و برای اقامت خود انتخاب کنید، و از جاذبه های گردشگری آلاشت می‌ توان به؛ موزه مردم شناسی، رصدخانه و مساجد روستا اشاره کرد.

 

* در کلام آخر باید گفت که، خطه شمالی ایران، از جمله جذاب‌ ترین و سرسبز‌ ترین منطقه، کشورمان است، و همچنین هر کدام از آن‌ ها، چشم‌ اندازهای طبیعی بسیار زیبایی را در خود جای داده، و روستا های متعددی دارند، و اغلب روستاهای استان‌ های شمالی، بکرترین و زیباترین روستاهای ایران محسوب می شوند، از این سوی شما زمانی به دنبال کلبه و خانه های روستایی می باشید، بی شک ذهن شما به سمت مازندران و گیلان حرکت می‌ کند، زیرا زمانیکه افراد به دنبال خرید خانه روستایی یا اجاره هستند، اغلب خانه‌ های روستایی در منطقه خوش آب و هوا را در الویت قرار می دهند، زمانی که اقدام به خرید خانه های روستایی می نمایید، باید به یک سری از نکات توجه نمایید، باید به امنیت روستا، کیفیت مسیرهای عبوری، آداب و رسوم مردم روستا، مواد و مصالح به کار رفته در ساخت بنا، قانونی بودن سند ساختمان و... توجه نمایید.

 

کلبه روستایی چیست

 

مناطق ذکر شده، جزئی از منطقه های شمال کشور می باشد، زندگی در کلبه های روستایی، بی شک آرامش و لذت فراوانی را به ارمغان می آورد، اگر در زمینه معاملات و سرمایه گذاری و خرید ویلا در شمال و خرید زمین در شمال و خرید ویلا اقساطی و...

نیاز به مشاوره  دارید، می توانید به مشاورین مجرب رویال ویلا مراجعه کنید، تیم مجرب رویال ویلا آماده خدمت رسانی به شما سروران گرامی باشند، برای ارتباط مستقیم با مجموعه ی رویال به بخش تماس با ما مراجعه کنید.