مسائل حقوقی خرید ویلا در شمال


 

امروزه افراد به دنبال لوکیشنی برای خرید ویلا و خرید ملک در شمال می باشند، عده ای قصد ساخت و ساز را در شمال دارند، و عده ای قصد سرمایه گذاری در شمال را دارند، همچنین یک سری از افراد قصد سکونت در یکی از بهترین منطقه ها در کشور را دارند، در این صورت پیشنهاد ما به شما مراجعه به مشاورین املاک معتبر در شمال می باشد، تا  که یک خرید مطمئن را انجام دهید، و همچنین خرید و فروش ملک امری است، که همه ی افراد در طول زندگی خود با آن سر و کار خواهند داشت، در واقع قبل از خرید ویلا در شمال باید یک سری از مسائل مهم را مورد بررسی قرار گیرد، زیرا امروزه خرید و فروش ویلا در شمال نیازمند دقت و توجه بخصوصی می باشد، به همین خاطر، نکاتی را که باید قبل از معامله به آن توجه کنید، در ادامه ی این مقاله به آن می پردازیم، با ما همراه باشید.

 

  • بررسي اسناد ملک

بررسی اسناد ملک، جز اولین قدم برای ارزیابی ملک و ویلا می باشد، و مهم ترین رکن در هنگام معامله محسوب می شود، که حتما باید به آن توجه کنید، اسناد و مدارک رسمی انواع مختلفی دارد، که می توان به سند شش دانگ، تک برگ، عرصه و اعیان، پایان کار، سند شورائی و... اشاره نمود، که هر یک دارای ویژگی مخصوص خود را دارند، که در آن میتوان تمامی اطلاعات و نکات مثبت یا منفی در خصوص آن را بدست آورد، پس به شما عزیزان توصیه میگردد، مندرجات در سند مالکیت را بصورت کامل و با دقت مطالعه فرمایید، زیرا تمامی اطلاعات از ملک مورد نظر و فروشنده در آن به ثبت رسانده شده است.

 

مسائل حقوقی خرید ویلا در شمال 

  • بررسی طرح های عمرانی شهری و روستایی

یکی از مسائلی که حتما باید آن را به طور دقیق بررسی کنید، موقعیت قرار گیری ملک، از نظر طرح های عمرانی شهری و روستایی می باشد، که برای بررسی آن می توانید به شهرداری مراجعه کنید.

 

  • استعلام جهت بررسی املاک وقفی

باید بدانید که ملک وقفی، یعنی ملک مورد نظر متعلق به شخصی بوده و آن را وقف نموده است، در این صورت اداره اوقاف مربوطه، ملک را بصورت اقساط مشخص به دیگری واگذار می نماید، پس با خرید ملک وقفی باید، به طور سالیانه مبلغی را به اداره اوقاف پرداخت شود، پس به یک نکته ایی که حتما باید توجه شود، این است خریدار باید برای استعلام وقفی بودن ملک از اداره اوقاف و پرداخت سالیانه عوارض به اداره اوقاف اقدام نماید، خرید و فروش ملک وقفی هیچ مشکلی را به وجود نمی آورد، و شامل یک معامله ی قانونی می باشد.

 

مسائل حقوقی خرید ویلا در شمال 

  • امکان خرید نقد یا اقساطی ویلا را بسنجید

امروزه اکثر ویلاها در شمال، دارای شرایط فروش به صورت نقد و اقساط می باشد، که یک امتیاز مثبت و عالی برای یک ویلا محسوب می شود، از این سوی در هنگام خرید ویلا در شمال شرایط فروش ویلا در نظر بگیرید، و بررسی کنید که آیا فروشنده

امکان خرید ویلا به صورت اقساطی یا چکی و حتی معاوضه را برای فروش این ویلا در نظر گرفته است یا خیر؟

لازم به ذکر می باشد، ویلاهای شهرکی اغلب به صورت پیش فروش یا اقساطی به فروش می ‌رسند، بنابراین اگر قصد دارید، ویلایی را در شمال خریداری کنید، قطعا ویلاهای که دارای شرایط فروش به صورت اقساطی هستند، می تواند گزینه ی مناسبی برای خرید باشد. 

 

  • موقعیت ویلا

مکانی که ویلا در آن واقع شده است، اهمیت زیادی دارد، پس یکی از مسائلی که حتما باید به آن توجه کنید، موقعیت قرار داشتن ویلا می باشد، اگر ویلای مورد نظر در منطقه ی جنگلی قرار داشته باشد، پس به جنگل دسترسی راحتی دارد، و همچنین قیمت ویلاهای جنگلی بسیار مناسب می باشد، و همینطور اگر ویلای مورد نظر، در منطقه ی ساحلی احداث شده باشد، به دریا دسترسی دارد، و قیمت ویلاهای ساحلی نسبت به ویلاهای جنگلی بالاتر می باشد، پس در هنگام خرید موقعیت ویلا در نظر بگیرید، و استعلامی از قیمت ویلاهای موجود اطراف را بدست آورید، تا ویلایی با قیمت گذاری منطقی را خریداری کنید.

 

خرید ویلا در شمال 

  • قیمت ویلاهای دیگر را در نزدیکی ویلا جویا شوید

یکی از مهم‌ ترین مواردی که هنگام خرید ویلا در شمال، باید به آن توجه داشته باشید، قیمت ویلا می باشد، و با توجه امکانات ویلا، محاسبه ی قیمت باید به صورت اصولی مشخص شده باشد، و تمامی امکاناتی همچون؛ استخر، جکوزی، روف گاردن و.... بر روی قیمت اثر می گذارد، پس ویلاهای اطراف را با ویلای مورد نظر از لحاظ قیمت گذاری، مقایسه کنید، تا یک ویلا عالی را خریداری کنید.

 

  نکات کلی قبل از خرید ویلا در شمال؛

  1.  موقعیت زمین ویلا اهمیت بسیاری دارد.
  2. نوع کاربری زمین ویلا باید مسکونی باشد، پس نوع کاربری زمین را مورد بررسی قرار دهید.
  3. انشعابات لازم همچون آب برق و گاز را بررسی کنید، تا تمامی این الزامات لازم نصب و آماده بهره برداری باشد.
  4. در معاملات خرید ویلا در شمال، نحوه پرداخت پول و دریافت پول نقد را مشخص کنید.
  5. برای تمام معاملات خود از بهترین مشاور املاک معتبر کمک بگیرید تا دچار مشکل نشوید.
  6. موقوفی و ورثه ای بودن ملک را مورد بررسی  قرار دهید.
  7. اسناد و مدارک رسمی ویلا را اعم از؛ سند شش دانگ، مجوز ساخت و... را مورد بررسی قرار دهید.
  8. نوع سازه و امنیت و قیمت ویلا را مورد بررسی قرار دهید.

 

مسائل حقوقی خرید ویلا در شمال

 

 پیش از خرید ویلا، نسبت به استعلام های قانونی و معتبر اقدام کنید، زیرا زمانی که یک ویلا به صورت غیر قانونی خریداری کنید، بی شک دچار مشکل خواهید شد، بنابراین هدف از استعلام، بررسی انواع سند ها، بررسی و اعتبار سند، استعلام ملک به منظور شرایط ثبت، نوع متراژ، موقعیت جغرافیایی ملک، قیمت ملک و... می باشد، با استعلام دقیق می توانید، یک معامله دقیق را انجام دهید، برای اینکه بتوانید یک خرید مطمئن را انجام دهید، می توانید به مشاورین مجرب املاک مراجعه کنید، مشاورین مجرب رویال ویلا آماده خدمت رسانی به شما عزیزان در زمینه ی خرید و فروش ملک و ویلا می باشند، کافیست از طریق تماس با ما، با مشاورین مجرب رویال ویلا ارتباط مستقیم برقرار کنید.

 

بیشتر بخوانید؛ 

فاصله نور تا تهران، و عوامل اصلی رغبت مردم به سرمایه گذاری در نور 

انواع ویلا در شمال از نظر موقعیت جغرافیایی 

آشنایی با منطقه ساحلی محمودآباد و پتانسیل بالای سرمایه گذاری در آن