باسلام خدمت همراهان عزیز رویال ویلا؛ امیدواریم حال دلتون بی نظیر باشه در این مقاله با ما همراه باشید تا مشخص شود که جاده دریا مربوط به شهر آمل میباشد یا شهر محمودآباد!

جاده دریا محمودآباد
چرا خط دریا؟ دلیل این که خط دریا نامیدند چه می باشد؟

چون در گذشته ها از این جاده بعنوانِ مال رو و پیاده روی بومیان استفاده میشد و با پیاده روی به ساحلِ دریای خزر می رسیدند؛ از همان سالها خط دریا نام نهادند؛ از سویی این جاده را جاده ولیسده نیز می نامند(ولیسده نام روستایی است در ابتدای جاده دریا از سمت کمربندی آمل-چمستان)

جاده دریا و یا خط دریا یک مسیر میانبر بین کمربندی آمل-چمستان و کمربندی آمل-محمودآباد می باشد.

مسیر جاده دریا یا همان خط دریا میانه راه این دو کمربندی را به هم وصل میکند که به راحتی میتوانید خود را به مناطق جنگلی آمل و چمستان و از سمتی به منطقه ساحلی محمودآباد برسانید.

خط دریا کجاست و خرید ویلا در جاده کلوده


خط دریا در واقع یک مسیر روستایی می باشد که جاده‌ای غیر استاندارد و بسیار باریک است این وسیله ارتباطی همه سال تصادفات زیادی را در خود دیده است و متاسفانه به دلیل اینکه به عنوان جاده اصلی شناخته نمی شود مورد حمایت و بررسی مسئولانه شهر آمل و محمودآباد قرار نگرفته است در صورتی که از همین مسیر روستایی ترانزیت ها و کامیون های باربی از شرکت های معتبر کشور عبور می کند بسیار پرخطر و حادثه ساز می باشد انتظار می رود که در سال های آتی مسئولان مربوطه اقدامات لازم را برای کاهش حوادث رانندگی در این جاده فراهم آورند و اما جاده دریای محمودآباد یا جاده دریای آمل؟
این مسیر ارتباطی روستا های مختلفی همچون گلان -چنگاز - روکش - مرانده - مسکون - سیاه لش - پیشگون - حسین آباد - گلیرد شومیا - میرعلمده و کلوده را در بر دارد.

مشکل اینجاست که بعضی از روستاهای عنوان شده از توابع شهرستان آمل و بعضی از این روستا از توابع شهرستان محمودآباد میباشد و مسیر ارتباطی یکسانی دارند یعنی در واقع از همین خط دریا به این روستاها می رسید و این طور می توان گفت به دلیل اینکه این مسیر بین آمل و محمودآباد به عنوان مسیر مشترک می باشد از حمایت هر دو سمت محروم شده است و عده ای محمودآباد را بعنوانِ مسئول امورِ سرپرستی و رسیدگی به این مسیر و عده ای آمل را موظف به انجام این امور می دانند.

در این مسیر روستاهای ولیسده، گلان، چنگاز، روکش، کوکده، مرانده، مسکون، تازه آباد، سیاه لش، پیشگون، حسین آباد، از توابع شهرستان آمل می باشند. و روستاهای شومیا، تلارم، گلیرد، قصاب کتی، میرعلمده و کلوده از توابع شهرستان محمودآباد می باشد.

خط دریای محمودآباد

همانطور که میدانید تیم رویال ویلا با سابقه چندین ساله خود در امر خرید و فروش مستغلات در شمال کشور و شناخت تخصصی در مناطق شمالی همچون آمل - محمودآباد - چمستان و نور؛ شناخت کامل و کارشناسی شده از روستاهای واقع در این جاده دریا داشته از همین روی این مسیر ارتباطی بین دو کمربندی را یکی از قطبهای سرمایه گذاری ارزان قیمت در شمال کشور می داند.

شما در واقع اگر به جاده کلوده(نام دیگر جاده دریا یا خط دریا می باشد که بدلیل وجود روستای کلوده بعنوانِ بزرگترین روستای این مسیر نام گرفته است) سفر کردید یا در این مسیر گذشته باشید؛ مسیر کاملا روستایی از دل بومیان را خواهید داشت که در سال‌های اخیر شهرک های بسیار فراوانی در این مسیرِ ارتباطی بین دو کمربندی ساخته شده است که از جمله ویلاها و شهرک های ارزان قیمت و در عین حال پرطرفدار می باشد دلیل اصلی این تقاضایِ بالای مشتریان و خریداران این است که کلیه شهرک ها و ویلاهای موجود در این مسیر برای اقامت و سکونت؛ دسترسی بسیار عالی به جنگلهای شمالی همچون جنگل آمل و جنگلِ چمستان و از سمت دیگر در فاصله ده دقیقه ای به شهر محمودآباد و ساحل آن را دارا می باشد؛ است.

برای خرید ویلا یا خرید زمین در جاده کلوده؛ شما در هر حالت در یکی از روستاهای عنوان شده در متن بالا را اختیار خواهید کرد یعنی شما بایست این روستاها را در نظر بگیرید و خرید ویلا یا خرید زمین در این مناطق یک گنج گرانبها برای سرمایه گذاری و همچنین ساخت و در نهایت سکونت شما در ویلای شخصی تان را به وجود خواهد آورد.

جاده دریا

اگر نمی دانید چطور این مناطق را بشناسید و یا قیمت این مناطق را نمی دانید برای خرید ویلا یا خرید زمین در شهرکهای این روستاها و یا ویلاهای شخصی ساز همین حالا می توانید با تیم مجرب رویال ویلا ارتباط برقرار کنید تا از مشاوره تخصصی ما بهره مند شوید.

فقط یه تماس 📞


تماس با من



در این مقاله متوجه شدیم که جاده دریا خط دریا یک جاده ی مشترک بین محمودآباد و آمل باشد در واقع خط دریا؛ جاده دریا در گذشته ها که پیاده رو و مال روی بومیان از منطقه جنگلی به منطقه ساحلی بوده است را مسیرِ رسیدن به دریا میدانستند از همین روی این مسیر را به خط دریا توسط بومیان منطقه نامیدند. یک خط دریای دیگری نیز در سمت سرخرود داریم که آن خط فاصل سرخرود و آمل می باشد.

خط دریای آمل

مقالات پیشنهادی املاک رویال ویلا:

هر آنچه که باید در رابطه با شهر صنعتی بابل بدانید

بابلسر کجاست و خرید ویلا در بابلسر

فاصله شهرهای شمالی از هم

طبع تند بوم گردی در شمال

مجتمع های تفریحی رفاهی در شمال؛ کابوس شهرک های کوچک در شمال

کلبه های روستایی در شمال؛ بیشتر در چه مناطقی بنا شده اند؟

شهر نوشهر را با ما بیشتر بشناسید

از شهر آمل که یک شهر تجاری و نزدیک ترین شهر شمالی به تهران می باشد بیشتر بدانید